PKP Intercity rozważa zakup 10 Dartów

PKP IC rozważa zakup 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 43We z wykorzystaniem prawa opcji przewidzianego w pierwotnym postępowaniu na zakup 20 Dartów. Jednakże ostateczna decyzja odnośnie zakupu składów zostanie podjęta m.in. po przeprowadzeniu technicznej oceny stanu obecnie użytkowanych pojazdów – stwierdził Andrzej Bittel, wiceminister ds. kolejnictwa w odpowiedzi na interpelację poselską. Przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poinformował też, że PKP Intercity planuje kupić 10 nowych, lekkich lokomotyw manewrowych. Opcjonalnie rozważany jest zakup lokomotyw w wersji „dual power” - wyposażonych w agregat prądotwórczy i zasilanie z sieci 3kV DC (elektryczno-spalinowych). Lokomotywy tego typu posiadają wystarczające parametry trakcyjne i przyniosą znaczne oszczędności eksploatacyjne. Aktualnie nie występuje deficyt lokomotyw manewrowych, jednakże PKP IC odnawia starzejący się park taborowy poprzez zakup nowych pojazdów. Spółka nie przewiduje zakupu używanych lokomotyw spalinowych. Andrzej Bittel przypomniał, że obowiązująca w PKP Intercity Strategia Taborowa do 2020 roku zakłada zakup 40 lokomotyw: 30 lokomotyw elektrycznych, w tym 20 lokomotyw jednosystemowych z V=160km/h i 10 lokomotyw wielosystemowych z V=190 km/h oraz 10 lokomotyw spalinowo-elektrycznych. Ze względu na różne typy pojazdów, zostaną rozpisane trzy przetargi tj. na przełomie 2016/2017 roku na lokomotywy jednosystemowe z V=160 km/h oraz lokomotywy elektryczno-spalinowe, a w 2017 roku na lokomotywy wielosystemowe z V=190 km/h. Strategia taborowa do 2020 roku przewiduje modernizację 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 do prędkości 160 km/h. Realizację projektu PKP IC rozpoczęło od zainicjowania dialogu technicznego. Sam proces modernizacji przewidywany jest na lata 2017-2018. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze