Przewozy Regionalne z 50 milionami złotych zysku

 
W tym roku spółka Przewozy Regionalne będzie miała około 50 milionów złotych zysku - zapowiada prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Mamiński. Pierwszy raz w historii spółka będzie na plusie - Mogę z dużą pewnością powiedzieć, że w tym roku na wszystkich rodzajach działalności osiągniemy wynik pozytywny. A łącznie na działalności gospodarczej będzie to wynik rzędu 50 milionów złotych. To dużo, bo pierwszy raz w historii spółka będzie na plusie. Przypomnę tylko, że w 2014 roku mieliśmy stratę 88 milionów złotych - opisuje Mamiński. - Chcemy nadal wozić najwięcej pasażerów wszędzie tam, gdzie działamy i nie planujemy pozbywać się naszych oddziałów - podkreśla. Dodaje, że plan restrukturyzacji spółki jest cały czas realizowany. Spółka nie wyklucza, że w ramach optymalizacji zatrudnienia uruchomi kolejny Program Dobrowolnych Odejść(PDO). - Nie wykluczamy, że w najbliższych tygodniach uruchomimy niewielkie okno w ramach PDO. Program będzie skierowany do konkretnej grupy, mam na myśli administrację. Na pewno z PDO będą wyłączone stanowiska eksploatacyjne - zapowiada Mamiński. Przypomina, że spółka w ramach restrukturyzacji zrealizowała już PDO, z którego skorzystało ok. 1200 pracowników. - Dlatego w naszej ocenie nastąpiła pewna optymalizacja zatrudnienia i zapotrzebowanie na obsługę administracyjną spadło - wyjaśnia. Obecnie w Przewozach Regionalnych zatrudnionych jest ok. 7,5 tysiąca osób. Mamiński zapowiada, że spółka chce sprzedać dworzec Wrocław Nadodrze. - Zastanawiamy się także, jak zagospodarować biurowiec w Olsztynie - dodaje. Pod koniec czerwca 2015 roku marszałkowie 13 regionów zaakceptowali plan restrukturyzacji Przewozów Regionalnych (PR). 30 września 2015 roku Agencja Rozwoju Przemysłu(ARP) i Przewozy Regionalne podpisały umowę dokapitalizowania, na mocy, której ARP objęła większościowy pakiet udziałów (50 procent plus 1 udział), pokrywając je gotówką w kwocie 770,3 milionów złotych. Tym samym, ARP – po zarejestrowaniu w KRS w dniu 4 listopada 2015 roku tej operacji - stała się większościowym udziałowcem Przewozów Regionalnych. Decyzję o udzieleniu Przewozom Regionalnym pomocy publicznej w formie dokapitalizowania poprzedziło przygotowanie przez spółkę planu restrukturyzacji na lata 2015-2018. Został on pozytywnie zaopiniowany przez właścicieli, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta, Agencję Rozwoju Przemysłu i ówczesne Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. 21 września 2015 roku plan został przedstawiony Komisji Europejskiej, aby wyraziła zgodę na udzieloną pomoc publiczną. Mamiński podaje, że Komisja Europejska nadal analizuje przesłane dokumenty. - Wiemy tyle, że sprawa jest analizowana. Jak na razie nie ma żadnych sygnałów. Dla nas jest bardzo ważne to, że po roku, co prawda nie mamy zgody, ale nie została wszczęta procedura, że coś było nieprawidłowo - opisuje Mamiński. Żródło: rp.pl

Komentarze