Przyspieszą pociągi w aglomeracji krakowskiej

Blisko 300 mln złotych będzie kosztować modernizacja podkrakowskiego fragmentu linii kolejowej pomiędzy Katowicami a Krakowem. Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) podpisała z firma Torpol umowę dotyczącą przeprowadzenia robót na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy. Przedsięwzięcie ma doprowadzić do skrócenia czasu przejazdu i zwiększenia komfortu podróży. Na modernizowanym odcinku dzięki modernizacji peronów poprawi się standard obsługi pasażerów. Powstanie nowy przystanek Kraków - Bronowice, który dostosowany zostanie do potrzeb niepełnosprawnych. Nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i nową nawierzchnię zyska także stacja Kraków – Mydlniki, gdzie zaplanowana została budowa podziemnego przejścia na perony zarówno na stacji jak i nowym przystanku. Rozpoczęcie prac między Krakowem Mydlnikami a Krakowem Głównym planowane jest pod koniec 2016 roku. Inwestycja ma być gotowa w 2018 roku. - Realizacja tego projektu nie tylko skróci podróż z Katowic do Krakowa, ale także znacznie poprawi komunikację w aglomeracji krakowskiej – zapowiada Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. W obecnej perspektywie PLK przywiązują do wzmocnienia kolejowego transportu w aglomeracjach dużą wagę. W największych miastach są przygotowywane lub już rozpoczynane inwestycje mające zwiększyć przepustowość linii i zoptymalizować połączenia pomiędzy pobliskimi stacjami. Ruch pociągów ma być także bardziej skorelowany z publiczną komunikacją samochodową. - Nowa infrastruktura pozwoli na tworzenie realnej alternatywy dla samochodów i budowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych – informuje rzecznik Polskich Linii Kolejowych (PLK) Mirosław Siemieniec. Do największych inwestycji należy planowana przebudowa Warszawskiego Węzła Kolejowego. Inwestycja obejmie modernizację linii obwodowych, przez które będzie mogło przejeżdżać więcej pociągów pasażerskich. Modernizację przejdzie również linia średnicowa podmiejska i dalekobieżna. W rezultacie będzie można uruchomić nowe trasy na osi północ-południe i wschód-zachód. W rejonie Łodzi system komunikacji zmieni budowa łodzi Fabrycznej, a także planowany tunel, który wyprowadziłby ruch kolejowy na północ w kierunku Łodzi Żabieńca i na południe w kierunku Łodzi Kaliskiej. PLK przewiduje zlokalizowanie w tunelu przystanków w pobliżu ulicy Kościuszki, Zielonej i Piotrkowskiej oraz w pobliżu centrum handlowego Manufaktura. W Poznaniu połączenia aglomeracyjne usprawni budowa nowych torów oraz wymiana urządzeń sterowania ruchem. Takie inwestycje planowane są m.in. na odcinku Poznań Wschód – Poznań Główny. Pozwolą one na zwiększenie liczby pociągów oraz większą płynność przejazdu składów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Źródło: rp.pl

Komentarze