Renfe zamawia pociągi Talgo

Hiszpański minister ds. rozwoju poinformował, że państwowy przewoźnik – firma Renfe, wyłoniła Talgo jako dostawcę 30 pociągów dużych prędkości. Umowa ma objąć także 30-letnie utrzymanie dostarczonych składów. Podstawowa część kontraktu jest szacowana na kwotę 786 mln euro, z czego 337 mln euro będzie kosztem zakupu 15 pociągów Avril. 449 mln euro to koszt trzydziestoletniego utrzymania. Kontrakt zawiera zapis o możliwości rozszerzenia zamówienia o kolejnych 15 pociągów oraz wydłużenie okresu utrzymania o 10 lat. Jeśli obie opcje zostaną zrealizowane, całkowita wartość kontraktu sięgnie 1,49 mld euro. Każdy pociąg będzie w stanie pomieścić na pokładzie do 521 pasażerów, z czego 80% miejsc znajdzie się w klasie turystycznej, gdzie siedzenia zostaną zamontowane w układzie 3+2. 20% miejsc to klasa biznesowa, z konfiguracją siedzeń 2+2. Każdy pasażer będzie miał przed sobą ekran LED. Przynajmniej 10 spośród dostarczonych pociągów zostanie skierowanych do obsługi połączeń międzynarodowych, dlatego będą składami wielosystemowymi, wyposażonymi w systemy: ETCS, TVM 430, Asfa Digital oraz LZB. Firma Talgo konkurowała o kontrakt między innymi z firmą CAF, Siemensem i Alstomem. Przedstawiciele producenta podkreślają, że w ciągu ostatnich lat zostało zainwestowanych ponad 50 mln euro w udoskonalenie pociągów Avril. Dzięki pracy specjalistów, są one szybsze, lżejsze i bardziej niezawodne. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze