Rosyjskie wagony Talgo będzie jeździć przez Polskę

17 grudnia z Dworca Kurskiego w Moskwie wyjedzie pierwszy międzynarodowy pociąg obsługiwany zestawami wagonów Talgo na trasie Moskwa – Berlin. Będzie jeździł pod nazwą handlową Swift. Kurs z Berlina będzie miał miejsce następnego dnia. Wyprodukowane przez Hiszpanów wagony Talgo wyposażone są w system umożliwiający automatyczną zmianę rozstawu kół na granicy białorusko-polskiej, z szerokości 1520 mm na 1435 mm. Cała operacja trwa dla całego zestawu około 20 minut, podczas gdy w wypadku konieczności wymiany wózków metodą tradycyjną, trwa to około dwóch godzin. Dzięki temu, a także dzięki wyższej możliwej do rozwinięcia prędkości, cały odcinek między Moskwą a Berlinem pociągi pokonają w maksymalnie 20 godzin i 40 minut (obecnie 25 godzin i 56 minut). Pociągi mogą poruszać się z prędkością maksymalną do 200 km/h. Swift będzie kursował na razie dwa razy w tygodniu ze stacji Kurskaja w soboty i niedziele. Odjedzie z niej o godzinie 13:05 czasu moskiewskiego, by dotrzeć na berliński Ostbahnhof na 7:19 czasu środkowoeuropejskiego. Kursy powrotne ze stolicy Niemiec odbywać się będą w niedziele i poniedziałki o 18:50 i dotrą do Moskwy następnego dnia o godzinie 17:25. Po drodze Swift zatrzyma się na stacjach w Smoleńsku, Orszy, Mińsku, Brześciu, Terespolu, Warszawie, Poznaniu, Rzepinie i Frankfurcie nad Odrą. Jak informuje RŻD, bilety na pociąg można już kupić, choć nam nie udało się za pośrednictwem strony internetowej Rosyjskich Kolei ani sprawdzić ceny, ani kupić biletu. Normalny bilet na miejsce w wagonie drugiej klasy pomiędzy dwoma stolicami w zwykłej taryfie na dotychczas wykonywanych połączeniach kosztował 164 euro. Przedsprzedaż będzie rozpoczynała się zawsze na 60 dni przed odjazdem pociągu. Bilety zakupione między 60 a 45 dniem sprzedaży będą tańsze o 10%, będą też zniżki dla różnych grup wiekowych, a także bilety okolicznościowe – ślubne (zniżki dla par po ślubie), urodzinowe (zniżka na kurs 7 dni przed i po urodzinach), rodzinne i grupowe. Można je kupić za pośrednictwem strony internetowej RŻD i w agencjach sprzedających bilety międzynarodowe. Każdy z zestawów Talgo, prowadzony przez lokomotywę odpowiednią dla kraju przejazdu, składa się z 20 wagonów: pięciu sliperetek drugiej klasy (4 przedziały 4 osobowe i jeden dwuosobowy), czterech wagonów klasy pierwszej (6 przedziałów 2 osobowych), trzech wagonów klasy pierwszej o podwyższonym standardzie i specjalistycznych (dwa dwumiejscowe przedziały VIP z łazienką z prysznicem oraz przedziały drugiej klasy dla pasażerów na wózkach i osób im towarzyszącym), dwa wagony VIP (5 przedziałów dla dwóch osób z łazienką z prysznicem), dwa wagony klasy pierwszej z siedzeniami w układzie bezprzedziałowych (20 siedzeń w każdym z nich), wagon barowy i wagon restauracyjny. Dwa wagony w zestawie, na jego końcach, są wagonami technicznymi. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze