VTG digitalizuje całą europejską flotę wagonów

VTG Aktiengesellschaft, wiodąca spółka na europejskim rynku dzierżawy wagonów i logistyki kolejowej, ujawniła strategię digitalizacji, która stanie się fundamentem usług cyfrowych w branży. W przeciągu kolejnych trzech do czterech lat spółka wyposaży cała swoją europejską flotę w systemy telematyczne. Wyposażenie wagonów w element telematyki będzie podstawą nowej usługi VTG Connect, która będzie dostarczać klientom informacje o położeniu i zdarzeniach na każdym wagonie. W przyszłości umożliwi to szybsze, łatwiejsze i bardziej efektywne utrzymanie stanu technicznego i zarządzanie procesami logistycznymi. Jesteśmy liderem rynku i postrzegamy to jako nasz obowiązek, aby uczynić kolej bardziej atrakcyjną względem innych środków transport. Jest to powód, dla którego wspieramy digitalizację w pełnym zakresie – stwierdził dr Heiko Fischer, prezes VTG, podkreślając znaczenie projektu. – System pokrywający swoim zasięgiem cały rynek europejski jest niezbędny, jeśli w długim okresie transport kolejowy ma pozostać konkurencyjny. Dlatego wyposażymy wszystkie wagony VTG w Europie w technologię cyfrową – dodaje. Zasilany energią słoneczną VTG Connector – mała skrzynka, która znajdzie się na każdym wagonie – będzie głównym elementem technologii cyfrowej. Dzięki temu aktualne płożenie każdego wagonu będzie widoczne na podstawie danych GPS. Realne stanie się określanie faktycznej trasy przejazdu, czasu przybycia czy kalkulacja przebiegów. Na życzenie klienta, usługa geofencingu (wirtualnej granicy) powiadomi go o wjeździe czy opuszczeniu wagonu ze zdefiniowanego obszaru, np. portu czy przejścia granicznego. Przyspieszeniomierze dostarczą informacji o wstrząsach i uderzeniach. Wszystkie te dane będą mogły być użyte do analizy i kontroli procesów logistycznych. Dostęp do informacji o dokładnej trasie przejazdu i czasu przybycia, umożliwi klientom VTG optymalizację planowania ruchu wagonów. To z kolei umożliwi podniesie wydajności przewozu, skrócenie czasów przestoju i skrócenie obiegów. – Ogólnoeuropejski system telematyki wprowadzi przejrzystość, której transport kolejowy tak bardzo potrzebuje – podkreśla Fischer. – W gruncie rzeczy umożliwiamy przemysłowi możliwość dalszego podnoszenia efektywności. Podkreślamy także znaczenie transportu kolejowego jako kręgosłupa nowoczesnych i przyjaznych środowisku rozwiązań logistycznych. Wyposażenie całej floty europejskiej w wyżej opisany system może być użyte do optymalizacji tras przejazdu i procesów logistycznych. Co więcej, VTG Connector może być także montowany na tankkontenerach VTG. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze