Bombardier zakończył dostawy pociągów S7 i S8 do obsługi londyńskiego metra

Londyński zarządca transportu poinformował, że firma Bombardier zakończyła dostawę 192 pociągów wyprodukowanych dla tamtejszego metra. Pierwsze dostawy zostały zrealizowane w 2010 roku. Dostawa pociągów Bombardiera to część projektu, obejmującego modernizację linii Circle, District, Hammersmith & City oraz Metropolitan. Pociągi powstawały w zakładzie producenta w Derby. Zostały one zamówione, aby zamienić starsze składy: A60, A62, C69, C77 oraz D78. Ostatnie dostarczone pociągi zastąpią składy D78. Proces wymiany potrwa do wiosny przyszłego roku. Wyprodukowany przez firmę Bombardier tabor jest przede wszystkim dłuższy od tego, który jest wycofywany z eksploatacji. Nowe pociągi mają znacznie więcej przestrzeni dla pasażerów (nawet o 25%), a dodatkowo są klimatyzowane i przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych. Składy S7 i S8 różnią się od siebie przede wszystkim długością, ale także układem siedzeń. Nowy tabor może rozpędzać się do prędkości 100 km/h i ma przyspieszenie 1,3 m/s2. Cały projekt modernizacji linii Circle, District, Hammersmith & City oraz Metropolitan opiera się m. in. na wymianie systemów sterowania ruchem. To pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania składów. Wówczas pociągi będą już bezzałogowe. Nowy system sterowania dostarcza firma Thales. Ze wstępnych założeń wynika, że modernizacja pozwoli na uruchamianie nawet do 32 pociągów na godzinę w czasie szczytu komunikacyjnego. Cały proces zostanie zakończony w roku 2023. Dostawa 192 pociągów do obsługi londyńskiego metra to jeden z największych (pod względem liczby dostarczonych pociągów) kontraktów taborowych Wielkiej Brytanii. Jego wartość szacowana jest na 1,5 mld funtów. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze