PKP Cargo inwestuje w Czechach

Zależne AWT otrzymało dotację na modernizację terminalu przeładunkowego w Ostrawie-Paskowie. Dzięki niemu grupa PKP Cargo zwiększy swoją aktywność w Europie Południowej. Advanced World Transport, czeski kolejowy przewoźnik towarów należący do grupy PKP Cargo, podpisał umowę na dofinansowanie z unijną Agencją Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci (INEA). Dzięki niej otrzyma 5,88 mln euro (26 mln zł) na modernizację terminalu w Ostrawie-Paskowie. W przyszłości powinien on odgrywać główną rolę w logistycznym trójkącie Adriatyk - Bałtyk - Morze Północne, będąc jednym z głównych terminali przeładunkowych grupy PKP Cargo. Ma on strategiczne i perspektywiczne położenie w Europie. Stanowi część sieci 25 terminali i punktów przeładunkowych w Polsce i jest skomunikowany z głównymi portami europejskimi - twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Arkadiusz Olewnik, prezes AWT. Dodaje, że strategicznym celem jest nie tylko mocniejsze związanie terminalu z trójkątem logistycznym Adriatyk - Bałtyk - Morze Północne ale również z obsługą przewozów na Nowym Jedwabnym Szlaku (łączy Chiny z Europą). - Dla całej grupy PKP Cargo terminal stanowi przede wszystkim bramę do Europy Południowej - dodaje Olewnik. Otrzymane pieniądze zostaną przeznaczone na wsparcie prac przygotowawczych i III etapu budowy multimodalnego terminalu kontenerowego w Paskowie. Pozyskana kwota stanowi 66 proc. kosztów kwalifikowanych projektu, który oprócz nowego połączenia kolejowego, placów przeładunkowych, oświetlenia i innych urządzeń w terminalu, obejmuje również prace badawczo-projektowe i przebudowę bocznicy w Paskowie. Celem projektu jest maksymalne wykorzystanie potencjału bocznicy, dysponującej torami o łącznej długości ponad 700 m, co pozwoli wyjść z ofertą nowego standardu przeładunków i odprawy składów, przy zmniejszeniu kosztów operacyjnych - informuje Wiktor Bystrian, szef sprzedaży AWT. Obecnie inwestycja wchodzi w fazę budowy i realizacji technologicznej modernizacji terminalu. Do końca 2020 r. ma być zbudowana nowa łącznica kolejowa i przeprowadzona modernizacja bocznic. W efekcie obszar przeładunków powinien się zwiększyć ponad dwukrotnie do powierzchni 71 tys. mkw., zaś możliwości przeładunkowe wzrosną do prawie 5 tys. TEU (jednostka miary odpowiadająca pojemności jednego kontenera o długości 20 stóp). Obecnie terminal Ostrawa - Paskow ma powierzchnię 31 tys. m kw., zdolność przeładunkową 2,4 tys. TEU i posiada 3 tory o długości po 270 m. Znajduje się w sąsiedztwie strefy przemysłowej przy granicy z Polską i Słowacją. PKP Cargo przekonuje, że jego strategiczne położenie w sercu Europy pozwala na szybkie i łatwe skomunikowanie go z najważniejszymi europejskimi portami i terminalami. (rp.pl)

Komentarze