PKP Intercity ponownie poszukują maszynistów

PKP Intercity ponownie ogłosiły przetarg na odpłatne świadczenie obsługi pojazdów trakcyjnych PKP Intercity serii SM 42 (6D), EU 07 przez maszynistów wykonawcy. To już druga w krótkim okresie czasu próba znalezienia maszynistów przez przewoźnika w firmie zewnętrznej. Pociągi PKP Intercity mieliby oni prowadzić w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia 2017 roku. Realizacja przedmiotu zamówienia odbywać się będzie na podstawie miesięcznych planów obsługi pracy na rzecz PKP Intercity przez maszynistów wykonawcy opracowanych na podstawie liczby pracogodzin obsługi trakcyjnej w poszczególnych lokalizacjach zamówionej przez PKP Intercity. Maszyniści muszą być zatrudnieni na umowę o pracę. Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu złożona została tylko jedna oferta przez Cargo Master z Torunia. Jak się okazało była ona jednak ponad dwukrotnie wyższa niż finansowe możliwości PKP Intercity. Spółka chciała bowiem wykonywać usługi za 17.185.806,00 zł, podczas gdy przewoźnik chciał na ten cel przeznaczyć kwotę 6.518.754,00 zł netto. W konsekwencji postępowanie zostało unieważnione. Przy następnym podejściu oferty można składać do 27 grudnia 2016 roku. O zamówienie mogą ubiegać się podmioty, które w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonały lub wykonują co najmniej jedną usługę (realizowaną na podstawie jednej umowy) obsługi trakcyjnej maszynistami lub/i maszynistami z pojazdem trakcyjnym na rzecz przewoźnika pasażerskiego w liczbie średniorocznie co najmniej 15 500 godzin. Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia ww. warunek jeżeli wykaże, że w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy – w tym okresie, zatrudniał średniorocznie nie mniej niż 40 maszynistów, którzy posiadają 10-letni staż pracy na stanowisku maszynisty oraz posiadają prawo kierowania pojazdu kolejowego i doświadczenie w wykonywaniu pracy manewrowej na stacjach postojowych i stacjach zestawiania składów pociągów. Źródło: Inforial

Komentarze