PKP PLK chce poprawić stan linii kolejowej nr 95, czyli kolejowej obwodnicy Krakowa

PKP PLK chce poprawić stan linii kolejowej nr 95, czyli kolejowej obwodnicy Krakowa. Prędkość pociągów wzrośnie do 100 km/h. Trasa jest ważna także w kontekście przewozu materiałów niebezpiecznych. Ogłoszono kolejne postępowanie w tej sprawie. Linia kolejowa nr 95 Kraków Mydlniki – Podłęże to tzw. duża obwodnica Krakowa. Stanowi ona alternatywne połączenie linii nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny i linii nr 8 Warszawa – Kraków z linią nr 91 Kraków – Medyka, umożliwiając też dojazd do stacji towarowej Kraków Nowa Huta. Mimo że jest linią znaczenia państwowego, przez kilka lat była zamknięta dla ruchu (częściowo wskutek powodzi). Ponowne otwarcie dla ruchu odcinka linii nastąpiło w 2012 r. Właśnie ogłoszono drugi przetarg na poprawę stanu linii nr 95. Prace na ośmiokilometrowym odcinku Kościelniki – Podłęże wykona firma ZUE za 35,8 mln złotych w ramach unijnej modernizacji linii E30. Ma na to 540 dni, licząc od 28 lipca, gdy podpisano umowę na wykonawstwo. Na wykonanie projektu i robót PKP PLK przeznaczyła tylko 610 dni (inwestycja ma się skończyć w 2018 roku). W ciągu zaledwie 90 dni od rozpoczęcia obowiązywania umowy ma być gotowa dokumentacja projektowa wraz z decyzjami administracyjnymi niezbędnymi do rozpoczęcia robót budowlanych. Kryteria oceny ofert będą następujące: całkowita cena brutto – waga: 60%, zatrudnienie pracowników w oparciu o umowę o pracę – waga: 30% oraz okres gwarancji – waga 10%. Termin składania ofert minie 23 stycznia. Realizacja projektu ma pozwolić na przywrócenie podstawowych parametrów technicznych oraz uzyskanie prędkości konstrukcyjnych na przebudowywanych odcinkach linii kolejowych oraz poprawę poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zapewnienie przejazdu tranzytowego ruchu kolejowego przez węzeł krakowski również dla materiałów niebezpiecznych. Po wykonaniu prac prędkości maksymalne dla pociągów pasażerskich mają wynosić 100 km/h, a dla pociągów towarowych 80 km/h. Dopuszczalny nacisk na oś wzrośnie do 221 kN. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze