Prywatny przewoźnik Locomore, któremu swój projekt udało się wdrożyć dzięki zbiórce crowdfundingowej, rozpoczął przełamywanie monopolu Deutsche Bahn. 14 grudnia na trasie pomiędzy Stuttgartem a Berlinem wyjechał pierwszy pociąg klasy Intercity. Swoim podróżnym oferuje tańsze bilety i aż pięć typów pomieszczeń.
Locomore skupia ekspertów i pasjonatów. Spółka została stworzona w 2007 r. przez Dereka Ladewiga jako próba przełamania monopolu DB. Locomore był zaangażowany w uruchomienie Hamburg-Köln-Express (HKX), jednak ostatecznie Ladewig i szereg jego kolegów opuściło projekt przed jego startem z uwagi na różnice w postrzeganiu strategicznych kierunków, przyjętych przez inwestora większościowego, amerykańską spółkę RDC. Pomysł uruchomienia alternatywy dla DB nie upadł i ma swój szczęśliwy koniec.
Według zapowiedzi pierwsze połączenie miało ruszyć krótko po rocznej zmianie rozkładu jazdy i tak też się stało. 14 grudnia 2016 roku na torach pojawiło się Locomore. Pierwszy pociąg ze Stuttgartu do Berlina Hauptbahnhof przebył 39 minutową podróż i zakończył bieg o 6:21, czyli o 5 minut wcześniej niż wskazywał to rozkład.
Skład pokonuje trasę z maksymalną prędkością 200 km/h. Składa się z ośmiu zmodernizowanych w Rumunii wagonów ciągniętych przez lokomotywę dzierżawioną od grupy SRI Rail Invest. Z kolei szwedzka firma Hector Rail odpowiada za część operacyjną, używając do obsługi wagonów lokomotywy Siemensa EuroSprinter Typu 182 i zapewnia do tego własną załogę.
Na pokładzie przewoźnik oferuje swoim pasażerom bezpłatne wi-fi, gniazdka z prądem oraz usługę gastronomiczną. W wagonach zadbano o różne grupy podróżnych. Skład wyposażony jest w wagony przedziałowe i bezprzedziałowe, a w każdym zadbano o skórzane siedzenia. Przewoźnik udostępnia, aż pięć typów pomieszczeń – podstawowe, spokojne, rodzinne, biznesowe i tematyczne z grami sieciowymi.
Jak wyjaśnia Derek Ladewig, dyrektor zarządzający projektem, ok. 1,3 tys. osób przyczyniło się poprzez zbiórkę crowdfundingową do powstania pierwszego połączenia. – Teraz potrzebujemy jak najwięcej podróżnych, aby było możliwe odniesienie sukcesu. Od teraz Locomore oferuje podróżnym alternatywę nie tylko dla kolei DB, ale także dla samochodów osobowych, autobusów dalekobieżnych i samolotów – podkreśla.
Cena biletów w dwie strony zaczynają się już od 13 euro i dochodzą do 65 euro. Z koli w klasie biznes kosztują 98 euro. Operator zobowiązał się do stosowania nie więcej niż połowy stawki między dowolnymi stacjami, którą stosuje DB. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz