Przewozy Regionalne nie są zainteresowane ED74

 
Przewozy Regionalne nie planują zakupu pojazdów typu ED74 na warunkach oferowanych przez PKP Intercity. Zarząd Spółki informuje, że ww. środki transportu zostały pierwotnie zakupione przez Spółkę i są pojazdami dedykowanymi dla jej klientów. Tyle w temacie "Edyt". Jakie są zatem plany taborowe przewoźnika? Z informacji przekazanych przez Zarząd ARP wynika, że w planach zakupowych Przewozów Regionalnych ujęty jest zakup nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jednym z elementów tego planu jest ogłoszone w dniu 7 października 2016 roku postępowanie na dostawę fabrycznie nowych siedmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych. Postępowanie to zostało podzielone na dwa zadania, na dostawę trzech i czterech składów. Przypomnijmy, że zamówieniem podzieliły się PESA i Newag. Z danych przedstawionych przez ARP wynika ponadto, że potrzeby Spółki w zakresie elektrycznych zespołów trakcyjnych szacowane są na około 250 do 300 nowych lub gruntownie zmodernizowanych pojazdów. Realizacja tego przedsięwzięcia będzie możliwa najwcześniej po roku 2018, kiedy Przewozy Regionalne będą miały możliwość aplikowania o środki unijne. W zakresie posiadanych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57, w zasobach Spółki znajduje się 473 sztuk przedmiotowych pojazdów, z czego zmodernizowanych jest 96 sztuk oraz podejmowane są działania w celu realizacji gruntownej modernizacji części ilostanu tych pojazdów. W ramach planu zakupu i modernizacji taboru Spółki w dniu 20 października 2016 roku ogłoszono postępowanie przetargowe na modernizację ogółem 36 pojazdów serii EN57, które będzie realizowane w trzech etapach. Najlepszą ofertę złożyły ZNTK Mińsk Mazowiecki. Proces modernizacji pozostałych pojazdów jest uwarunkowany możliwością pozyskania finansowania z puli środków dostępnych w ramach finansowania z UE w zakresie dotyczącym działalności spółki. Spółka nie planuje natomiast zwiększenia taboru w zakresie wagonów pasażerskich. W jej zasobie majątkowym pozostaje 78 wagonów, że czego 18 zostało gruntownie naprawionych (na piątym poziomie utrzymania) i zmodernizowanych. Kolejna naprawa i modernizacja została zaplanowana w stosunku do 4 sztuk wagonów typu 120A. Ponadto Spółka posiada 40 lokomotyw spalinowych i 11 lokomotyw elektrycznych z czego 5 po generalnym remoncie i modernizacji. W planach zakupu i modernizacji ujęto remont jednej lokomotywy spalinowej. Źródlo: inforail

Komentarze