Przewozy Regionalne przejmują część tras Kolei Małopolskich

Przewozy Regionalne mają przejąć całą trasę z Krakowa do Sędziszowa, która obecnie jest obsługiwana przez Koleje Małopolskie. „Rynek Kolejowy” dotarł do nieoficjalnych wyników negocjacji pomiędzy województwem małopolskim a Przewozami Regionalnymi. Do późnych godzin nocnych toczyły się środowe negocjacje pomiędzy Przewozami Regionalnymi a Kolejami Małopolskimi, które kontynuowane były w czwartek. Głównym tematem rozmów była realizacja założeń nowego rozkładu jazdy w woj. małopolskim. Przypomnijmy: Koleje Małopolskie 11 grudnia mają uruchomić III linię Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa do Tarnowa oraz połączenia do Nowego Sącza i Krynicy-Zdroju. Całość obsługi trasy z Nowego Sącza do Krynicy-Zdroju również miała odbywać się w ramach działalności KMŁ. Koleje Małopolskie obsługują obecnie SKA Kraków Lotnisko – Wieliczka Rynek-Kopalnia oraz Kraków – Sędziszów. Dla zabezpieczenia obsługi pociągów na nowych trasach, Koleje Małopolskie miały korzystać z pracowników PR m.in. na zasadzie użyczenia. Termin wejścia w życie nowego rozkładu jazdy zbliżał się a KMŁ nadal nie posiadały wystarczającej liczby m.in. maszynistów. Na początku grudnia Leszek Miętek, Prezydent Związku Zawodowego Maszynistów zaapelował o nie podejmowanie zatrudnienia w Kolejach Małopolskich. Krzysztof Mamiński, prezes Przewozów Regionalnych w wypowiedzi na temat Kolei Małopolskich stanowczo wykluczył możliwość wynajmowania pracowników zarzucając spółce nieprzygotowanie m.in. w kwestii kadr, systemu sprzedaży czy zaplecza technicznego (tabor zapewnia marszałek województwa, ale jego obsługą też nie zajmie się sama spółka KMŁ – dopiero zapowiada ona budowę bazy utrzymaniowej). Mamiński dopuszczał przy tym pomoc ale jako jej jedyną formę wskazał obsługę całych linii. W tym samym dniu Ryszard Rębilas, prezes KMŁ zapewnił, że połączenia w nowym rozkładzie jazdy nie są zagrożone. Pomóc mieli maszyniści z Kolei Mazowieckich. W czwartek 8 grudnia w godzinach popołudniowych miało dojść do zakończenia rozmów pomiędzy Przewozami Regionalnymi a Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. Z nieoficjalnych informacji płynących od osób zbliżonych do spółek kolejowych, potwierdzonych w dwóch niezależnych źródłach wynika, że Przewozy Regionalne mają przejąć od Kolei Małopolskich obsługę całej trasy Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej z Krakowa Głównego do Sędziszowa, czyli 30 pociągów. 10 pociągów z Krakowa do Tarnowa, które od 11 grudnia miały zostać uruchomione w ramach III linii SKA Kolei Małopolskich, mają trafić do obsługi przez Przewozy Regionalne. Nie później niż w pierwszej dekadzie stycznia 2017 roku spółka Przewozy Regionalne miałaby przejąć do obsługi linię z Tarnowa do Nowego Sącza i Krynicy-Zdroju. Przewozy Regionalne oraz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wstrzymują się z komentarzami do momentu podpisania stosownej umowy. Dalsze szczegóły mają zostać przekazane najprawdopodobniej w piątek. – Dążymy do jak najszybszego zakończenia sprawy i podpisania umowy z operatorami przewozów kolejowych dla sprawnego wprowadzenia nowego rozkładu jazdy. Dopóki nie ma podpisanej umowy wstrzymamy się z komentarzem – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Agnieszka Grybel-Szuber, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego. Źródlo: Rynek Kolejowy

Komentarze