Rekordowy rok Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej


W trakcie minionych 11 dni od wprowadzenia nowego rozkładu jazdy z pociągów ŁKA skorzystało ponad 99 tysięcy pasażerów. To o 17% więcej niż w porównywalnym okresie sprzed 11 grudnia br. Jest to niewątpliwie efekt zwiększenia liczby połączeń oraz uruchomienie nowego dworca Łódź Fabryczna. Osiągnięcia ŁKA oraz plany na najbliższy rok skomentował również marszałek Witold Stępień. – Łódzka Kolej Aglomeracyjna zmienia się z korzyścią dla mieszkańców regionu. W tym roku liczba pasażerów przekroczy 2,5 mln osób, a prognoza przyszłoroczna przewiduje przekroczenie 3 mln podróżnych. To cieszy i pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość. W przyszłym roku planujemy zakup 14 pociągów, co pozwoli jeszcze skuteczniej odpowiedzieć na zapotrzebowanie na przewozy w naszym regionie. Liczę też na dialog z mieszkańcami województwa nt. rozwoju systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – powiedział marszałek Witold Stępień. Wraz z uruchomieniem połączeń obsługujących przebudowany dworzec kolejowy Łódź Fabryczna zakończony został I etap budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Etap ten obejmuje sieć połączeń kolejowych skoncentrowanych wokół Łodzi: Sieradz – Łódź, Kutno – Łódź, Łowicz – Łódź, Koluszki – Łódź. W stosunku do początkowych założeń udało się go rozszerzyć, wydłużając relacje z Koluszek do Skierniewic, a także uruchamiając połączenia weekendowe do Warszawy. W ramach budowy systemu ŁKA z inicjatywy samorządu województwa łódzkiego, przy udziale środków unijnych, zmodernizowane zostały też linie kolejowe. Wybudowano nowe, bądź zrewitalizowano istniejące przystanki kolejowe. W najbliższej perspektywie zaplanowano m.in. budowę nowych przystanków Łódź Radogoszcz Wschód, Łódź Retkinia i Łódź Zarzew. Do 2022 roku ma się zakończyć budowa tunelu średnicowego z dwoma podziemnymi przystankami. ŁKA ma pełnić rolę wiodącego przewoźnika kolejowego obsługującego tunel w ramach ruchu aglomeracyjnego. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze