Tylko 126 ze 186 wagonów PKP Intercity do naprawy


Przewoźnik PKP Intercity rozstrzygnął wreszcie przetarg na naprawę wagonów osobowych na trzecim i czwartym poziomie utrzymania. Przetarg podzielono na 16 części z czego, niestety, sporą część unieważniono. Zamówieniami, które doczekały się rozstrzygnięcia, podzieliły się między sobą Pesa i Wagon Opole. Przedmiotem zamówienia w przetargu PKP Intercity było wykonanie przeglądu na czwartym poziomie utrzymania oraz przeglądu na trzecim poziomie utrzymania w rozumieniu rozporządzenia w sprawie ogólnych warunków technicznych eksploatacji pojazdów kolejowych. Przegląd każdego z wagonów osobowych powinien zostać wykonany po osiągnięciu 18 miesięcy eksploatacji lub po osiągnięciu 375 000 km z tolerancją do 5%. Zamawiający wymagał zatem doprowadzenia co najmniej 186 wagonów osobowych (zaznaczył też prawo opcji do w sumie 23 dodatkowych wagonów przy poszczególnych zadaniach) do pełnej sprawności technicznej. Całość zamówienia podzielono na 16 części. Dodatkowo w kilku przypadkach zamawiający zaznaczył także prawo opcji, co oznacza, że w przyszłości może zostać wyremontowanych więcej wagonów. Podczas naprawy niektóre wagony mają się również wzbogacić o gniazdka elektryczne. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze