Węgierski przewoźnik MAV-START ogłosił przetarg na dostawę pociągów

Węgierski przewoźnik MAV-START ogłosił przetarg na dostawę, na podstawie umowy ramowej, w sumie 40 pociągów z napędem elektrycznym. Każdy skład będzie miał co najmniej 600 miejsc siedzących. Ta informacja pozwala na wysnucie wniosku, tak też sugeruje IRJ, że węgierski przewoźnik chce pozyskać składy piętrowe. 10 grudnia pojawiło się zaproszenie do składania ofert. MAV-Start nie dał jednak oferentom dużo czasu na odpowiedź, ponieważ termin składania ofert upływa już 13 stycznia. Cena stanowi 60% kryteriów wyboru, pozostałe punkty można zdobyć za rozwiązania techniczne. Zwycięzca będzie musiał dostarczyć pociągi, które będą certyfikowane do ruchu po węgierskiej sieci kolejowej, jak również przeprowadzić szkolenia pracowników przewoźnika. Już teraz można zaryzykować stwierdzenie, patrząc na dotychczasowe dostawy nowych ezt-ów dla węgierskich firm kolejowych, że możemy spodziewać się co najmniej jednej oferty od firm prowadzących swoją działalność w Polsce. Po podpisaniu umowy MAV-Start kupi co najmniej 10 ezt-ów i będzie miał możliwość dokupienia w sumie 30 dodatkowych pociągów w terminie 96 miesięcy od dnia zawarcia kontraktu. Projekt będzie finansowany przez Unię Europejską. Aktualnie MAV-Start eksploatuje jednostki dostarczone przez Stadler Rail i Bombardierera, natomiast GySEV ma w swojej flocie Flirty Stadlera. Pociągi te były i są produkowane w siedleckiej fabryce. Źródło: Inforail

Komentarze