Z Warszawy do Berlina bez wagonu restauracyjnego

Koleje Niemieckie wycofują swoje wagony restauracyjne z wybranych połączeń do Polski. Zapewnić powinna je teraz spółka PKP Intercity. Okazuje się jednak, że niektóre ekspresy z Warszawy do Berlina będą w ogóle pozbawione takich wagonów. – PKP Intercity skierowało je na niezbędne naprawy, jednak wykonawca spóźnia się z realizacją kontraktu – mówi Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity. Wagony restauracyjne znikają z pociągów EC 44 (Warszawa 9:48 – Poznań 12:33 – Berlin 15:43) i EC 45 (Berlin 12:37 – Poznań 15:26 – Warszawa 18:11). – Od 11 grudnia oba pociągi będą zestawione tylko z wagonów PKP Intercity. Do tej pory wagony restauracyjne zapewnione były przez stronę niemiecką – mówi Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity. Jak się okazuje, PKP Intercity nie dysponuje na razie wolnymi wagonami restauracyjnymi. – PKP Intercity skierowało wagony gastronomiczne na niezbędne naprawy, jednak wykonawca spóźnia się z realizacją kontraktu – informuje rzecznik. Docelowo jednak mają wrócić do wymienionych pociągów. – Wagony gastronomiczne będą włączane do eksploatacji jak tylko wykonawca zakończy niezbędne przeglądy i naprawy – dodaje Nowak. Brak wagonu restauracyjnego w pociągach kategorii EC może być podstawą do rekompensaty. – Bilet na przejazd jest umową między pasażerem a przewoźnikiem. W przypadku, gdy pasażer uzna, że przejazd pociągiem bez wagonu gastronomicznego stanowi nienależyte wykonanie umowy przewozu, ma prawo wystąpić o rekompensatę. W takim wypadku otrzyma on rekompensatę w formie bonu o wartości 25% należności za bilet na przejazd pociągiem PKP Intercity – informuje Cezary Nowak. Więcej piszemy o tym tutaj. Każdy pasażer ma też możliwość złożenia reklamacji. – Jest ona rozpatrywana indywidualnie, w terminie do 30 dni – mówi Nowak. Od nowego rozkładu jazdy pociągów 2016/2017 dojdzie też do ograniczenia oferty pociągów międzynarodowych. Nie pojedzie już EC Jan Kiepura, który do niedawna kursował do Amsterdamu, a od rozkładu jazdy 2015/2016 już tylko do Kolonii. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze