Pendolino PKP IC pojechało do Niemiec na testy

Zgodnie z zapowiedzią, jeden z pociągów ED250 Pendolino PKP Intercity pojechał do Niemiec na testy. Polski przewoźnik chce skierować część tych pociągów na trasę Warszawa – Berlin. Spółka PKP Intercity dąży do obsługi połączeń międzynarodowych do Wiednia, Berlina i Pragi składami Pendolino. Problemów do rozwiązania przed skierowaniem ED250 na międzynarodowe trasy nie brakuje – oprócz ekonomiki samych połączeń spółka musi mieć na uwadze konieczność uzyskania zgody na zmianę zapisanej w projekcie unijnym trasy. Żeby jednak w ogóle wyruszyć Pendolino za granicę, należy uzyskać dopuszczenie do eksploatacji w kraju docelowym. Zgodnie z umową pomiędzy Alstomem i PKP Intercity na dostawę ED250, to producent ma obowiązek uzyskać zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji na terenie Austrii, Niemiec i Czech. – Według kontraktu mamy na to pięć lat od momentu dostawy ostatniego pojazdu. Jednak im szybciej to zrobimy, tym lepiej dla nas – mówił w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Nicolas Halamek, dyrektor zarządzający Alstom w Polsce. Dyrektor Halamek zapowiadał ostrożnie, że testy w Niemczech rozpoczną się w pierwszej połowie 2017 roku. Tymczasem już dziś pociąg ED250-001 prowadzony przez lokomotywę Class66 przewoźnika Freightliner PL przekroczył niemiecką granicę, co uwiecznił nasz Czytelnik na filmie poniżej. – Ten skład będzie przechodził testy na homologację w Niemczech – potwierdza rzecznik Alstomu Marek Gawroński. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze