ABB dla pociągów w Szwecji i na Węgrzech

ABB dostarczy technologię trakcyjną również dla 33 pociągów piętrowych, produkowanych na potrzeby szwedzkiej spółki Mälab, obsługującej podróżnych na zachód od Sztokholmu. Urządzenia trakcyjne zapewnią lepsze zasilanie oraz zwiększoną niezawodność, zwłaszcza w czasie surowych skandynawskich zim. Dodatkowo przekształtniki trakcyjne ABB z wbudowanymi urządzeniami pomocniczymi, transformatorami oraz ładowarkami akumulatorowymi zasilą 10 pociągów FLIRT nowej generacji przeznaczonych dla GYSEV, węgierskiego operatora kolejowego. – Nasza pionierska technologia wspiera operatorów kolejowych w ich dążeniu do zapewniania wysoce niezawodnych i efektywnych energetycznie systemów trakcyjnych, bez względu na to, czy chodzi o pociągi podmiejskie, czy międzyregionalne – mówi Sami Atiya, prezydent Dywizji Robotyki i Systemów Napędowych ABB. ABB od wielu lat dostarcza innowacyjne i energooszczędne technologie dla sektora kolejowego, produkuje i serwisuje elementy i podsystemy zarówno dla infrastruktury kolejowej, jak i taboru, wykorzystywane w miejskich i międzymiastowych sieciach kolejowych, a także w kolejach dużych prędkości. Dla swojej globalnej zainstalowanej bazy ABB świadczy również usługi serwisowe przez cały okres eksploatacji, łącznie z konserwacją i retrofitem. Zamówienia zostały zaksięgowane w IV kwartale 2016 roku. Przekształtniki trakcyjne i transformatory trakcyjne ABB zostaną zainstalowane w pociągach Flirt, produkowanych na potrzeby szwajcarskiego operatora kolejowego Schweizerische Südostbahn (SOB). 11 nowych zespołów trakcyjnych będzie eksploatowanych na popularnej trasie Voralpen-Express, łączącej St. Gallen i Lucernę. Jest to najwygodniejsze połączenie kolejowe łączące środkową i wschodnią część Szwajcarii. Technologia trakcyjna ABB już jest z powodzeniem stosowana w istniejących pociągach SOB wyprodukowanych przez Stadlera. W ramach zamówień ABB dostarczy także przekształtniki trakcyjne dla 14 nowych pociągów szwajcarskiego operatora kolejowego Regionalverkehr Bern-Solothurn (RBS) oraz dla 12 pociągów Appenzeller Bahnen (AB). W zakresie dostaw są przekształtniki trakcyjne montowane w dachu wraz ze zintegrowanym zasilaniem urządzeń pokładowych. (Rynek Kolejowy)

Komentarze