DB Regio skierowały do obsługi linii międzynarodowej zmodernizowaną jednostkę DESIRO VT642

DB Regio skierowały do obsługi linii U28 zmodernizowaną jednostkę Siemens DESIRO VT642. Zapewnia one większy komfort podróżowania dla pasażerów. Zmodernizowana jednostka Desiro obsługuje linię międzynarodową do Czech. To wspólne przedsięwzięcie Ceskich Drah i DB Regio, co ciekawe linia przebiega przez tereny Parku Narodowego. Otwarcie tej linii kolejowej w lipcu 2014 roku pozwoliło na uruchomienie połączenia (U28) na trasie Děčín - Dolní Žleb - Bad Schandau – Sebnitz - Dolní Poustevnu - Mikulášovice – Rumburk. Obsługę pociągów zleca Region Usti we współpracy ze swoim partnerem w Niemczech (Verkehrsverbund Oberelbe, VVO). Zmodernizowana jednostka VT642 Desiro przeszła gruntowny remont wnętrza. Ma nowe fotele, linoleum, płytki, oświetlenie, klimatyzację, Wi-Fi, gniazda elektryczne i nową malaturę zewnętrzną - powiedział Vladimir Štochl, dyrektor regionalny Kolei Czeskich w Usti nad Labem. Zmiany objęły zatem wnętrze jednostki, która teraz zapewnia więcej miejsca na rowery i bagaż. Te ostatnie mogą podróżować na dwóch półkach, na których znajduje się wystarczająco dużo miejsca do przewożenia toreb, walizek czy plecaków. Co ciekawe dla najmłodszych turystów jest plac zabaw. Dla tych nieco starszych nowoczesny system informacji pasażerskiej z dużymi ekranami, wydajniejsza klimatyzacja oraz bezpłatne WiFi. Są też gniazda elektryczne pod siedzeniami. Żywotność jednostki określa się teraz na 40 lat. Pojazdy z serii VT 642 są w eksploatacji w Deutsche Bahn od początku 2000 roku. Prędkość maksymalna tego dwuczłonowego pociągu dieslowskiego to 120 km/godz. (Inforail)

Komentarze