DB Regio zamówiło 39 zespołów trakcyjnych Siemensa

Siemens Desiro HC
DB Regio zamówiło 39 zespołów trakcyjnych Siemensa. Zamówienie dotyczy 15 dwupiętrowych pociągów z linii Desiro, a także 24 przegubowych pociągów z nowej platformy Mireo. Będą to pierwsze zamówione pociągi Mireo do ruchu regionalnego. Odbiór wszystkich pociągów planowany jest latem 2020 r. Począwszy od 2020 r., DB Regio będzie obsługiwało połączenia kolejowe w Dolinie Renu w południowo-zachodnich Niemczech wykorzystując wyłącznie z nowoczesne pociągi Siemensa. Spółka zajmująca się masowym transportem jest częścią spółki Deutsche Bahn i właśnie zamówiła 39 nowych zespołów trakcyjnych specjalnie dla tego regionu. Zamówienie obejmuje zakup 15 pociągów typu Desiro HC i 24 pociągi Mireo. To pierwsze zamówienie na przegubowe pociągi Mireo dla ruchu regionalnego po ich niedawnej premierze na targach Innotrans. – Po prezentacji naszego ostatniego pociągu, szybko udało sie nam wejść na rynek z nową platformą Mireo. Mireo łączy ekonomię z poszanowaniem dla środowiska i oferuje optymalną wielozadaniową platformę przez cały jej cykl życia – mówi Sabrina Soussan, prezes zarządu w firmie Siemens, odpowiedzialna za pociągi regionalne oraz dużych prędkości oraz lokomotywy. Transport kolejowy w Dolinie Renu zostanie zmodernizowany. Jednocześnie, liczba kursujących pociągów w regionie będzie znacznie wyższa. Zamówione przez DB Regio nowe pociągi Siemensa w znaczący sposób pomogą zrealizować tę w nową strategię. Pociągi Mireo będą włączone do taboru regionalnego (RB) na trasie łączącej Offenburg – Freiburg – Basel/Neuenburg (Szwajcaria) oraz połączenia w rejonie Kaiserstuhl w niedziele między Freiburgiem i Endingen/Breisach. Ten typ pociągu został zaprojektowany jako uniwersalny skład przegubowy. Dzięki nowemu projektowi linii nadwozia oraz cichobieżnym wózkom podwoziowym, poziom hałasu został znacznie ograniczony. Pociąg jest lekki i wydajny energetycznie. Dzięki specjalnym materiałom konstrukcyjnym oraz inteligentnemu systemowi zarządzania, poziom poboru energii został zmniejszony o 25% w porównaniu do poprzednich modeli. Trzy wagonowy skład oferuje 220 miejsc siedzących. Pociąg typu Desiro HC będzie używany jako regionalny pociąg pośpieszny na linii Karlsruhe – Offenburg – Freiburg – Basel. Każdy skład będzie zbudowany z czterech wagonów, przy czym pierwszy i ostatni wagon będą jednopiętrowe, a środkowe wagony będą miały dwa piętra. Ponad 50% przestrzeni wewnętrznej jest pozbawione barier, co dotyczy również wejścia na górny pokład środkowych wagonów. Pociągi spełniają więc wymogi pojazdów przystosowanych dla niepełnosprawnych pasażerów. Dzięki temu, że dwa środkowe wagony są piętrowe, skład ma zaledwie 105 metrów długości, a oferuje aż 410 komfortowych miejsc siedzących z duża ilością miejsca na nogi. Oba typy regionalnych pociągów mogą się poruszać z maksymalną prędkością 160km/h. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze