Hitachi rusza z produkcją pierwszego składu intercity dla Great Western Railway

We włoskiej fabryce japońskiego koncernu Hitachi rozpoczęła się realizacja zamówienia na dostawę 36 pociągów do obsługi połączeń dalekobieżnych. Jeszcze w tym roku pierwsze składy będą testowane na brytyjskich torach. Brytyjski przewoźnik Great Western Railway, przy udziale firmy leasingowej Eversholt Rail, zamówił 22 pięcioczłonowe pociągi oraz 7 dziewięcioczłonowych składów. W sierpniu 2016 roku kontrakt został rozszerzony o kolejnych 7 składów dziewięcioczłonowych. Pociągi będą obsługiwały trasy z Londynu do Exeter, Penzance i Plymouth od grudnia przyszłego roku. Między Londynem a Kornwalią pociągi będą poruszały się zarówno po trasach bez sieci elektrycznej, jak i po zelektryfikowanych. Między Londynem a Newbury będą korzystały z istniejącej sieci, a dalej pojadą dzięki silnikom spalinowym. Pociągi powstają w przejętych od AnsaldoBredy zakładach w Pistoi. Pierwotnie składy AT300 miały być wyprodukowane w zakładzie w Kasado na terenie Japonii. Niewielkie były szanse na ulokowanie produkcji w istniejącym na terenie Wielkiej Brytanii zakładzie producenta w Newton Aycliffe, ponieważ tam realizowany jest inny brytyjski kontrakt na dostawę pociągów dla Abellio ScotRail (w ramach programu Intercity Express - IEP). W listopadzie 2015 roku firma Hitachi ostatecznie sfinalizowała przejęcie włoskiego producenta taboru - firmy AlsaldoBreda oraz jej siostrzanej spółki - Ansaldo STS, co jest równoznaczne z przejęciem zakładów w Naples, Reggio Callabria oraz w Pistoi. Pierwsze dwa pociągi pięcioczłonowe oraz jeden dziewięcioczłonowy zostaną dostarczone latem. Wtedy ruszą ich testy na odcinku Exeter - Newton Abbot. Prace utrzymaniowe pierwszych pociągów będą prowadzone w bazie producenta w Stoke Gifford koło Bristolu. (Rynek Kolejowy)

Komentarze