LOTOS Kolej zainwestuje w 5 nowych lokomotyw Griffin z modułem silnika dojazdowego

W 2017 r. spodziewamy się dostawy 5 nowych lokomotyw Griffin z modułem silnika dojazdowego, wyprodukowanych przez Newag. Dodatkowo, w związku z rozpoczęciem przewozów zbóż, pozyskaliśmy nowoczesne, specjalistyczne wagony" – informuje Prezes Lotos Kolej Henryk Gruca. Lotos Kolej nie inwestuje dużych środków w zakup lokomotyw i wagonów, bazuje na leasingu i dzierżawie taboru. Wydaje natomiast pieniądze na wprowadzanie nowoczesnych narzędzi informatycznych. Nakłady inwestycyjne spółki w 2016 roku wyniosły około 13,5 mln zł. Główne pozycje to modernizacja dwóch lokomotyw manewrowych oraz inwestycje w różne narzędzia i systemy IT. "W 2017 roku inwestycje w tabor będą na zbliżonym poziomie, natomiast nakłady w IT znacznie wzrosną" - zapowiada prezes. Lotos Kolej, korzystając głównie z dzierżawy/leasingu, dostosowuje ilość eksploatowanego taboru do rodzaju i wielkości przewozów. Zarząd Lotosu nie planuje debiutu giełdowego Lotosu Kolej. "Zgodnie z nowo przyjętą strategią na lata 2017-2022, spółka Lotos Kolej odgrywa istotną rolę w zwiększaniu konkurencyjności logistyki grupy kapitałowej Lotos. Lotos Kolej przewozi wszystkie produkty wysyłane z lub do gdańskiej rafinerii koleją (m.in. paliwa płynne, asfalty drogowe, oleje bazowe czy półprodukty). Mając to na uwadze, zarząd Grupy Lotos nie planuje debiutu publicznego akcji Lotos Kolej" - poinformowało PAP biuro komunikacji Grupy Lotos. Pomysł wprowadzenia Lotosu Kolej na giełdę wyszedł kilka lat temu od zarządu Lotosu, którym kierował Paweł Olechnowicz. Jeszcze jesienią zeszłego roku ówczesny wiceprezes Lotosu Przemysław Marchlewicz mówił, że debiut Lotosu Kolej na giełdzie jest możliwy. Zapowiadał, że wszystko będzie zależało od strategii rozwoju i planów inwestycyjnych przewozowej spółki. Źródło: Inforial

Komentarze