PKP Polskie Linie Kolejowe planują wydać na modernizację magistrali węglowej z myślą o pociągach pasażerskich

Wygodniejsze perony, nowy przystanek osobowy i sprawniejszy przewóz towarów – to efekty prac na magistrali węglowej na odcinku między Nową Wsią Wielką a Tczewem. PKP Polskie Linie Kolejowe planują wydać na modernizację trasy ok. 70 mln zł. Dzięki inwestycji mieszkańcy Subkowy Wieś zyskają nowy przystanek kolejowy w dogodniejszej dla nich lokalizacji. Powstaną tam dwa nowe, wygodniejsze perony wraz z dojściami uwzględniającymi dostęp dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, wiatami, oświetleniem i czytelnym oznakowaniem. PLK kompleksowo przebudują również perony na przystankach kolejowych Chmielniki Bydgoskie, Rynkowo Wiadukt i Czarlin. Nowe obiekty będą miały wiaty, ogrodzenie, oświetlenie i tablice. Będą także dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. PLK przywrócą na tej trasie maksymalną prędkość pociągów pasażerskich do 160 km/h. Pociągi towarowe pojadą do 120 km/h, a nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym zapewnią sprawną obsługę większej liczby składów towarowych. Wyremontowane zostaną obiekty inżynieryjne – planowane są rewitalizacje dwóch wiaduktów oraz 20 przepustów. Zarządca infrastruktury ogłosił przetargi na prace projektowe oraz roboty budowlane między Nową Wsią Wielką a Tczewem w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Prace na linii kolejowej C-E 65 na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Bydgoszcz – Tczew”. Prace planowane są w lipcu 2017 roku. Inwestycja zakończy się w trzecim kwartale 2018 roku. Prace będą prowadzone przy zachowaniu ruchu pociągów. (Kurier Kolejowy)

Komentarze