Solaris jest blisko pozyskania kolejnego zamówienia na tramwaje z Niemiec

Solaris Tramino w barwach Braunschweiger Verkehrs AG
Solaris jest blisko pozyskania kolejnego zamówienia na tramwaje z Niemiec. Polski producent złożył ofertę na dostawę wagonów dla Brunszwiku. Zamówienie to obejmuje siedem wagonów plus kolejnych siedem z opcji. Jak się dowiedzieliśmy Solaris ma bardzo duże szanse na zgarnięcie tego kontraktu. Dla firmy z Bolechowa byłaby to już kolejna umowa z Brunszwikiem. W przeszłości Braunschweiger Verkehrs AG zamówiło bowiem w Solarisie 15 Tramino, rozszerzając zamówienie o kolejne trzy pojazdy. Aktualnie prowadzony przetarg obejmuje pojazdy bardzo zbliżone do Tramino Brunszwik. Jak się dowiadujemy od przedstawiciela producenta tramwaj, który chce teraz nabyć niemiecki przewoźnik w 90% jest tożsamy z jednostkami już dostarczonymi. A zatem czekamy na dobre wieści z Brunszwiku. Byłoby to kolejne zamówienie z Niemiec, po Jenie, właśnie Brunszwiku i Lipsku. Zainteresowanie tramwajami Solarisa wykazuje także Frankfurt nad Odrą. W zeszłym roku w tym mieście testowane było Tramino z Jeny. Rynek niemiecki to obok Polski bardzo ważny obszar działalności nie tylko tramwajowej, ale także, a może przede wszystkim autobusowej. Jak poinformował w ubiegłym tygodniu Wiceprezes Solarisa Zbigniew Palenica w sumie firma wyeksportowała 829 pojazdów, z których najwięcej trafiło do przewoźników w Niemczech (276 sztuk). Wracając do Brunszwiku przypomnijmy, że Braunschweiger Verkehrs-GmbH ogłosił przetarg na dostawę siedmiu niskopodłogowych tramwajów wraz z pakietem części zamiennych. Wagony mają być mieć niską podłogę na co najmniej 70% powierzchni. Maksymalna długość pojazdu to 36,0 m, zaś szerokość 2,30 m. Pojazdy mają być przystosowane do kursowania po sieci 1100 mm. Łączna liczba miejsc to 200 (przy założeniu 4 osoby/m²). Wymagana prędkość maksymalna pojazdu to 70 km/h, zaś robocza 60 km/h. Zarówno kabina motorniczego, jak i przedział pasażerski mają być klimatyzowane. Pojazdy trzeba będzie wyposażyć w rampę dla niepełnosprawnych i przesuwne drzwi. Każdy wagon musi mieć dwa miejsca dla wózków inwalidzkich. Przebiegi roczne to około 75.000 km, zaś przewidywana żywotność pojazdów - 40 lat. Karoserie pojazdów powinny być spawane, odporne na korozję. Oferowane wagony muszą uzyskać dopuszczenie do poruszania się po tamtejszej sieci tramwajowej. Uruchomienie wszystkich pojazdów powinno nastąpić do końca 2019 roku. Źródło: Infotram

Komentarze