Ukraińska Tatra-Jug wyeksportuje piętnaście przegubowych tramwajów do Egiptu

Ukraińska Tatra-Jug wyeksportuje piętnaście przegubowych tramwajów do Aleksandrii. Spółka podpisała już kontrakt z władzami egipskiego miasta. Na jego mocy ma zrealizować dostawy w ciągu 2,5 roku. Ukraiński producent tramwajów Tatra-Jug zaskakująco wygrał przetarg na dostawę tramwajów do Egiptu. Wkrótce po Aleksandrii, drugim pod względem liczby ludności mieście kraju, które zamieszkuje ponad 4 mln osób, kursować ma piętnaście przegubowych wagonów wyprodukowanych w Dnieprze (do 2016 r. Dniepropietrowsk). Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Tatra-Jug, ukraińska spółka pokonała m.in. koncern Stadler i chińską korporację CRRC. – Projekt został przygotowany tak, by nowe i nowoczesne wagony tramwajowe mogły kursować po ulicach Aleksandrii już w najbliższej przyszłości. Zaproponowany [w przetargu] wagon będzie spełniał wszystkie wymagania: te stawiane przez Urząd Transportu Aleksandrii oraz, dzięki użyciu nowych technologii, te wynikające z trudnych warunków [planowanej] eksploatacji, w tym klimatycznych – deklaruje producent. Tatra-Jug podpisała już ze stroną egipską kontrakt. Uroczyste zawarcie umowy odbyło się 6 lutego w Aleksandrii w obecności ambasadora Ukrainy oraz gubernatora miasta. – Ten kontrakt jest dla nas punktem wyjścia do szerszej dystrybucji ukraińskich produktów wysokiej jakości w regionie MENA [środkowo-wschodnia i północna Afryka] – zapowiada Anatolij Kierdiwara, dyrektor generalny Tatra-Jug. – Jesteśmy dumni z naszych tramwajów i z tego, że 95 procent produkcji odbywa się na Ukrainie. To tysiące miejsc pracy i ogromne wpływy do budżetów wszystkich szczebli [administracji], które ożywiają gospodarkę naszego kraju – dodał. Egipskie zamówienie objęło dostawę 15 wagonów o długości 22 metrów. Będą one wysokopodłogowe. – Taki był wymóg przetargowy zamawiającego – tłumaczy Iniessa Kierdiwara, rzecznik prasowy Tatra-Jug, w rozmowie z ukraińskim Centrum Strategii Transportowych. Ma mieć to związek z warunkami klimatycznymi i parametrami technicznymi aleksandryjskiego systemu tramwajowego. Jak podała w swoim komunikacie ukraińska agencja informacyjna Interfax, Tatra-Jug będzie musiała dostarczyć wagony w ciągu 2,5 roku po otrzymaniu zaliczki. półka Tatra-Jug z siedzibą w Odessie i zakładami produkcyjnymi w Dnieprze funkcjonuje od 1993 r. Jej dotychczasowe doświadczenie na rynkach zagranicznych jest marginalne, ale produkcja na rynek wewnętrzny była relatywnie duża – wagony trafiły do 22 ukraińskich miast. Na początku działalności spółka opierała się na technologiach czeskiej Tatry, by następnie opracować własne projekty wagonów. Według danych Interfax w 2015 r. przedsiębiorstwo przyniosło ok. 43 mln hrywien (ok. 6,5 mln zł) zysku. (transport-publiczny.pl)

Komentarze