Warszawska sieć tramwajowa wzbogaciła się o 1,5 km torowiska

Warszawska sieć tramwajowa wzbogaciła się o 1,5 km torowiska i dwa nowe przystanki. W niedzielę 26 lutego po godz. 12 z pętli Metro Młociny wyruszyły dwa pierwsze tramwaje linii nr 2, które zawiozły pasażerów na Nowodwory. Za dwa lata tramwaje mają dojeżdżać dalej – do Modlińskiej – a w 2023 r. zakończy się realizacja całej pętli autobusowo-tramwajowej Winnica. W niedzielę 26 lutego odbyło się otwarcie nowego odcinka torowiska tramwajowego na Nowodworach wzdłuż ulicy Światowida. Nowa trasa liczy sobie ok. 1,5 km długości. Ułożono w sumie 3,16 km toru pojedynczego. Na nowym odcinku torowiska znajdą się nowe zespoły przystankowe – przy skrzyżowaniu ulicy Światowida z ulicą Štefánika i ulicą Ordonówny. Po godz. 12:00 z pętli Metro Młociny przedpremierowo wyruszyły dwa Jazzy Duo (nr 3617 i 3620), dowożąc przedstawicieli miasta, dziennikarzy i mieszkańców do Nowodworów. Tramwaje przemierzyły trasę w 17 minut. – Pamiętam, gdy moja koleżanka przeprowadziła się w 2001 r. na Tarchomin na ulicę Książkową. Mieszkałam na Ursynowie, autobusem 503 jechało się półtorej godziny. Dzisiaj nie dość, że jest metro z Ursynowa na Młociny, to jeszcze jest tramwaj, który prawie pod tą Książkową podjeżdża. To są ogromne zmiany – podkreśla Joanna Baczewska. Umowa na realizację trasy z konsorcjum ZUE i Strabag została podpisana 7 czerwca 2016 r. – Wtedy nam powiedziano, że linia będzie gotowa. 7 lutego 2017 r. kierownik budowy przekazał wszelką dokumentację do inspekcji budowlanej. Odbiory toczyły się do dnia dzisiejszego – chwalił tempo prac Wiesław Witek, dyrektor ZTM. – Z Nowodworów co 4 minuty tramwaj linii 2 będzie zmierzał do Młocin w kierunku metra, czyli do najszybszego środka transportu – podkreślał Witek. – Trasa ma w tej chwili ponad 7 km. To nie koniec – przygotowujemy się do kolejnego odcinka tak, by kontynuować tramwaj do ulicy Modlińskiej. Pozostało nam jeszcze 800 m z dwoma przystankami. Konkurs chcemy rozpisać jeszcze w tym kwartale. Docelowo chcielibyśmy, by przy Modlińskiej był węzeł przesiadkowy – mówiła Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. Źródło: transport-publiczny

Komentarze