Zakończyła się kontrola Urzędu Zamówień Publicznych na dostawę 14 pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej

Zakończyła się kontrola Urzędu Zamówień Publicznych przetargu na dostawę 14 pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. – UZP nie ma zastrzeżeń co do przeprowadzonego postępowania – poinformował przewoźnik. Wciąż nie doszło do podpisania umowy na dostawę 14 nowych pociągów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wprawdzie 11 października spółka unieważniła wybór jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez Stadler i wybrała jako zwycięzcę przetargu nowosądecki Newag (o przyczynach tej decyzji pisaliśmy tutaj), ale mimo czterech miesięcy, jakie upłynęły od tego czasu, podpisów wciąż nie ma. Dopiero 20 grudnia Krajowa Izba Odwoławcza rozstrzygnęła odwołanie Stadlera w tej sprawie. Producent później zaskarżył wyrok do sądu, ale to nie wstrzymuje podpisania umowy. – ŁKA zgodnie z procedurą oczekuje na wyniki kontroli uprzedniej postępowania przetargowego przez Prezesa UZP. Po otrzymaniu wyników kontroli spółka podejmie stosowne działania – wyjaśnił 19 stycznia Janusz Malinowski, członek zarządu ŁKA. Ten etap własnie się zakończył. Jak poinformowała dziś spółka, kontrola Urzędu Zamówień Publicznych już się zakończyła – bez zastrzeżeń co do przeprowadzonego postępowania. Otwiera to drogę do podpisania umowy. Warto przypomnieć, że w zeszłym roku ŁKA zwróciła się do Centralnego Biura Antykorupcyjnego z wnioskiem o objecie przetargu tzw. „osłona antykorupcyjną”. Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma już gwarancję przyznania środków unijnych na zakup nowego taboru. 9 stycznia tego roku podpisano umowę w tej sprawie. Pierwsze zamówione pociągi wyjadą na tory województwa łódzkiego we wrześniu 2018 r. Źródło: Dziennik Łódzki

Komentarze