17 nowych pociągów Alstom już od przyszłego roku będzie obsługiwać dalekobieżne trasy Algierii

17 nowych pociągów Coradia Polyvalent już od przyszłego roku będzie obsługiwać dalekobieżne trasy Algierii. W tej chwili są one w fazie budowy. Producent pokazał właśnie, jak będzie wyglądało ich wnętrze oraz malatura. Składy zamówione przez algierską kolej SNTF, o trakcji spalinowo-elektrycznej, będą obsługiwały trasy pomiędzy Algierem, Oranem, Annabą, Konstantyną oraz Baszszarem od stycznia 2018 roku. Pociągi dla SNTF będą podobne do tych, które we Francji kursują pod marką Régiolis. Będą one jednak dostosowane do lokalnych warunków, w tym do niesionego z wiatrem piasku oraz będą miały znacznie bardziej wydajną klimatyzację. Sześcioczłonowe pociągi będą miały długość 110 m. Na pokładzie każdego z nich zmieści się do 254 pasażerów. Będą one poruszały się z prędkością maksymalną do 160 km/h. Projektem pociągów zajął się specjalny dział Alstomu. Producent wsłuchał się też w oczekiwania i uwagi SNTF. Według algierskiego przedstawiciela Alstomu, pociągi mają wpisywać się w krajobraz Algierii. Zewnętrzny wygląd ma pasować zarówno do krajobrazu miejskiego, wybrzeża, jak i gór. Klimatyzowane wnętrze ma być przestrzenne i jasne, z wygodnymi siedzeniami oraz strefą gastronomiczną. SNTF zamówił 17 pociągów w lipcu 2015 r. za kwotę 200 mln euro. Składy są montowane w zakładzie Alstomu w Reichshoffen, wózki powstają w Le Creusot, silniki w Ornans, inne elementy trakcji w Tarbes, a system informacji pasażerskiej są produkowany jest w Villeurbanne. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze