Będzie modernizacja linii kolejowej na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola

W Łodzi PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola. W ramach tej inwestycji o jedną trzecią skróci się czas przejazdu pomiędzy tymi stacjami, który dziś wynosi w przypadku pociagów osobowych trzy kwadranse. Przebudowane zostaną także stacje i przystanki usytuowane po drodze, a na dworcach w Pabianicach i Zduńskiej Woli powstaną przejścia podziemne wyposażone w windy. Linia będzie przystosowana do prędkości 120 km/h, a wykonawcą remontu będzie firma ZUE. Prace projektowe i sama przebudowa maja potrwać dokładnie 3 lata. Całkowity koszt prac to 346 mln zł brutto. – Prace PKP Polskich Linii Kolejowych znacząco poprawią dojazd do Łodzi od strony Ostrowa Wlkp., Sieradza i Zduńskiej Woli – mówi Arnold Bresch, członek Zarządu, dyrektor d/s realizacji inwestycji PKP PLK - Do podróży koleją pasażerów zachęcać będą wygodniejsze stacje i przystanki z nowymi, wyższymi peronami, wiatami, ławkami, oświetleniem i oznakowaniem. Wszystkie obiekty będą przystosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Podczas remontu fragmentu linii nr 14 wymienione zostaną tory wraz z siecią trakcyjną na odcinku 42 km, pojawia sie nowe urządzenia sterowania ruchem, przebudowanych ma być także 35 przejazdów kolejowo-drogowych. Na 13 z nich zamontowana zostanie samoczynna sygnalizacja świetlna. Koszt zaplanowanych robót wynosi 346 mln złotych, inwestycja wykonywana w systemie "projektuj i buduj" ma być gotowa w kwietniu 2020 roku. Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola jest jednym z projektów Krajowego Programu Kolejowego, usprawniających komunikację regionalną w Polsce. Przebudowa odcinka Łódź Kaliska – Zduńska Wola i planowany dalszy remont linii na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski, a wcześniej budowa odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna wraz z nową stacją Łódź Fabryczna, to poprawa dostępności mieszkańców aglomeracji łódzkiej i województwa łódzkiego do kolei. Kolejnym udogodnieniem będzie też budowa tunelu średnicowego z Łodzi Fabrycznej do Łodzi Kaliskiej. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze