Darty PKP IC coraz bardziej sprawniejsze

PKP Intercity potwierdziło, że w ostatnich miesiącach wzrosła dostępność i sprawność elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart, które w komplecie jeżdżą na torach od roku. Pierwsze dostarczone do PKP Intercity Darty rozpoczęły służbę na przełomie 2015 i 2016 roku. Wszystkie 20 sztuk przewoźnik odebrał natomiast na początku marca 2016. Obecnie pociągi kursują w ramach kategorii IC, łącząc m.in. Białystok, Lublin, Wrocław, Katowice, Łódź, Jelenią Górę i Bielsko-Białą z Warszawą. Darty są pojazdami prototypowymi, dlatego podczas eksploatacji nie odbyło się bez niepokojących pasażerów awarii. Najpoważniejsze z nich miały miejsce na przełomie 2016 i 2017 roku, kiedy konieczność wymiany dławików spowodowała „uziemienie” części pociągów i zastąpienie ich przez składy wagonowe. Po tym incydencie większość Dartów jeździ jednak bez większych problemów. Być może wychodzą więc z "problemów wieku dziecięcego". – Potwierdzam, że sprawność Dartów poszła do góry, cały czas monitorujemy wykorzystanie tych pociągów i jesteśmy w kontakcie z ich producentem, bydgoską Pesą – powiedział Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity ds. eksploatacji. Przewoźnik ma co analizować, ponieważ do 26 maja musi podjąć decyzję dotyczącą ewentualnego skorzystania z opcji dokupienia 10 elektrycznych pociągów. Dla bydgoskiej Pesy to niezwykle intratny kontrakt. – Czekamy na wspólne z PKP Intercity podsumowanie pierwszego roku eksploatacji PesaDart w barwach Intercity. Jestem przekonany, że wskaźniki i wyniki badań satysfakcji pasażerów będą dla wielu pozytywnym zaskoczeniem – mówi Sławomir Piątek, dyrektor marketingu Pesy Bydgoszcz. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze