Deutsche Bahn Regio przyznało firmie Alstom kontrakt na dostawę 53 elektrycznych zespołów trakcyjnych

Deutsche Bahn Regio AG przyznało 31 marca 2017 r. firmie Alstom dwa kontrakty na dostawę 53 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Continental o wartości ponad 300 milionów euro. Pociągi mają wejść do eksploatacji w Niemczech w latach 2019-2020, w Nadrenii-Westfalii, Nadrenii-Palatynacie i Bawarii. Wszystkie pojazdy zostaną zbudowane w Salzgitter w Niemczech, największym zakładzie Alstomu na świecie. Zamówienia te są częścią umowy ramowej, zawartej pomiędzy Deutsche Bahn a Alstom w 2012 roku, dotyczącej dostaw do 400 pociągów Coradia Continental. Pierwsze 28 pojazdów wyprodukowanych w ramach tego kontraktu, z powodzeniem wozi pasażerów od 2014 roku. – Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Deutsche Bahn ponownie wybrał nasze sprawdzone pociągi Coradia Continental, dla swoich przewozów regionalnych. To potwierdza przyznany nam w 2016 roku tytuł DB Dostawcy Roku pociągów. Skala zamówienia potwierdza zaangażowanie Alstomu dla zapewnienia najwyższej jakości produktu i jego dostępności. Od 2008 roku Alstom jest jednym z wiodących dostawców na rynku regionalnych pociągów w Niemczech, z dostarczonymi ponad 220 EZT – powiedział Didier Pfleger, wiceprezes Alstomu w Niemczech i Austrii. Dwa zlecenia, to 27 pociągów czterowagonowych, które będą obsługiwać podmiejską sieć Norymbergi od grudnia 2018 r. i 26 pociągów trzy- i pięciowagonowych, które będą w eksploatacji w Nadrenii-Westfalii i Nadrenii-Palatynacie. Osiągające prędkość maksymalną 160 km/h, pociągi Coradia Continental odznaczają się doskonałymi wartościami przyspieszenia i cichą pracą. Trzywagonowe zestawy trakcyjne wyposażone są w 155 miejsc siedzących, czterowagonowe maksymalnie 230 miejscami oraz pięciowagonowe – 266 miejscami. Pociągi te spełniają również najnowsze europejskie standardy w zakresie ochrony przeciwpożarowej, dostępu i emisji spalin. Szczególną uwagę poświęcono komfortowi pasażerów: obszary wielofunkcyjne zapewniają wystarczająco dużo miejsca na wózki inwalidzkie, rowery i wózki dziecięce. Urządzenia trakcyjne znajdują się na dachu, co pozwala na wygospodarowanie bardziej przestronnego wnętrza. Wejście na wysokości poziomu peronu, ruchome stopnie, niskopodłogowy pociąg, umożliwiają podróżowanie bez barier. Pojazdy wyposażone są w wzmacniacze sygnału, zapewniające lepszą komunikację mobilną, a także gniazda, kamery wideo i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym, przedstawiający aktualne dane dotyczące połączeń pociągu. Coradia Continental należy do gamy modułowych pociągów Coradia Alstom, które korzystają z ponad 30 lat rozwoju i doświadczenia oraz sprawdzonych rozwiązań technicznych. Do tej pory sprzedano ponad 2 400 pociągów Coradia, a w eksploatacji jest 1 900 na liniach w Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji i Kanadzie. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze