Grupa Orlen odnowi flotę lokomotyw

Modernizacje i zakupy do 22 lokomotyw zapowiada Grupa Orlen. Łącznie do 2020 r. wydatki inwestycyjne na tabor kolejowy mogą sięgnąć 300 mln zł. Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia, zarządzające głównymi aktywami kolejowymi Grupy Orlen, rozpoczęły realizację programu inwestycyjnego, którego celem jest, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw. Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek. Obejmuje zarówno modernizacje, jak i zakup nowego taboru. Łącznie do 2020 r. wydatki inwestycyjne w ramach tych zadań sięgnąć mogą 300 mln zł. Obecnie obie spółki eksploatują około 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność, zaś program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017-2020 zakłada zakup lub modernizację ok. 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolności przewozowych logistyki kolejowej GK Orlen w Polsce. Plan odnowy floty obejmie również czeskie aktywa przewozowe Koncernu – w Unipetrol Doprava. W ramach realizacji pierwszego etapu strategii, spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia będą poddawały modernizacji 3 lokomotywy spalinowe przeznaczone do obsługi na bocznicach Zakładu Głównego PKN Orlen w Płocku oraz Zakładu Orlen Południe w Trzebinii. Finalnie po przeprowadzeniu modernizacji, która pozwoli uzyskać sprzęt o wyższej mocy, niezawodności oraz zdecydowanie lepszych parametrach w zakresie ochrony środowiska, tabor kolejowy zyska 2 lokomotywy typu 15D z nowoczesnym silnikiem firmy Caterpillar o mocy 1550 kW, spełniającym normy emisji spalin UIC IIIa. Podobny proces przejdzie jedna z lokomotyw Euronaftu, która po modernizacji będzie również dysponowała silnikiem Caterpillar ale o mocy 708 kW. Do wykonania tych zadań wybrano polską spółkę Newag. Łączna wartość zawartych umów wynosi 13 mln zł zaś odbiór zmodernizowanych lokomotyw jest przewidziany na koniec bieżącego roku. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze