Lotos Kolej jest zadowolona z pierwszego miesiąca eksploatacji lokomotywy typu ET40

Spółka Lotos Kolej jest zadowolona z pierwszego miesiąca eksploatacji lokomotywy typu ET40. Od ponad miesiąca w Lotos Kolej eksploatowana jest lokomotywa ET40-52. Jest to pierwsza lokomotywa tego typu w spółce. O zatrudnieniu lokomotyw, którym groziło już zapomnienie. – Jeśli chodzi o lokomotywę ET40, to nasze założenia zostały spełnione – mówi Marek Smoter, dyrektor ds. taboru Lotos Kolej. Elektrowóz obsługuje trasę Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice. Dwuczłonowa lokomotywa bardzo dobrze radzi sobie w prowadzeniu ciężkich pociągów towarowych, o masie ok. 3800 ton. Dyrektor Smoter dodaje, że spółka pozytywnie ocenia pierwszy miesiąc eksploatacji lokomotywy. Dotychczas nie odnotowano defektów lub poważniejszych awarii elektrowozu, który przeszedł niedawno naprawę główną. Lokomotywa jest w barwach Lotos Kolej. Elektrowóz jest dzierżawiony przez przewoźnika. – Dzierżawa tego typu taboru jest zgodna z naszą strategią. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, szczególnie w przypadku starszych lokomotyw – tłumaczy dyrektor Smoter. Kolejna lokomotywa tego typu powinna trafić do przewoźnika w maju. Kolejne trzy – w czwartym kwartale tego roku. Pod koniec września spółka spodziewa się dostaw pięciu nowych lokomotyw E4DCUd Griffin. To trzymiesięczne opóźnienie względem pierwotnego terminu, które spowodowane jest przeniesieniem produkcji z Gliwic do Nowego Sącza. Umowa przewiduje dzierżawę elektrowozów przez Lotos Kolej wraz z utrzymaniem na okres siedmiu lat z opcją przedłużenia. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze