Małopolska nadal inwestuje w tabor kolejowy

Województwo małopolskie chce kupić 4 czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do ruchu aglomeracyjnego. Samorząd rozstrzygnął przetarg na studium wykonalności tej inwestycji. Urząd marszałkowski województwa małopolskiego rozstrzygnął przetarg na opracowanie studium wykonalności oraz analizy kosztów i korzyści wraz modelem finansowo-ekonomicznym zakupu czterech elektrycznych jednostek trakcyjnych. Projekt przygotowywany jest do aplikowania o współfinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 – 2020. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka International Management Services z Krakowa.Małopolska chce kupić pojazdy czteroczłonowe, które zostaną wydzierżawione przewoźnikowi (najpewniej Kolejom Małopolskim) świadczącemu usługi przewozowe ramach umowy z urzędem marszałkowskim. Na opracowanie studium wykonalności zwycięzca przetargu będzie mieć czas 12 miesięcy. Następnie przeprowadzony zostanie przetarg na zakup jednostek. Oznacza to, że nowe pociągi pojawią się na torach w latach 2019-2020. Małopolska sukcesywnie kupuje nowe elektryczne zespoły trakcyjne dla kolei aglomeracyjnej. Województwo to niedawno kupiło 13 jednostek 45WE „Impuls” wyprodukowanych przez Newag. Małopolska otrzymała 5 pociągów pięcioczłonowych oraz 8 czteroczłonowych . Pierwsze z nich zaczęły wozić pasażerów w grudniu ubiegłego. Kolejne dotarły do Małopolski i wyjechały na linie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w lutym 2017 r. Wcześniej Małopolska kupiła m.in. pociągi Acatus produkowane przez Pesę. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze