Na torze doświadczalnym w Żmigrodzie próby dynamiczne przechodziła lokomotywa Siemens Vectron

21 marca 2017 r. lokomotywa Siemens Vectron brała udział w przejazdach testowych na Torze Doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Węglewie k/ Żmigrodu. Lokomotywa Vectron znana jest już w Polsce. 15 sztuk tych pojazdów w różnych konfiguracjach zamówiło PKP Cargo, a obecnie, wyprzedzając harmonogram dostaw, Siemens dostarcza ostatnie trzy sztuki przewoźnikowi. 23 Vectrony jeżdżą także w DB Schenker Polska. Lokomotywom tego przewoźnika zdarzało się prowadzić pociągi PKP Intercity w momencie chwilowego braku własnych pojazdów IC, które mogłyby prowadzić pociągi na magistrali E20 z prędkością 160 km/h. Czy Siemens zechce wprowadzić je na stałe do taboru PKP Intercity w związku ze zbliżającym się przetargiem na elektrowozy? – Czekamy z niecierpliwością na ogłoszenie przetargu przez PKP Intercity, jesteśmy w stanie dostarczyć przewoźnikowi zarówno pojazdy, które mogą pojechać 160 km/h, jak i 200 km/h (choć PKP Intercity chce zamówić lokomotywy na 190 km/h, o czym piszemy tutaj). Wszystko wskazuje na to, że wystartujemy w tym przetargu. Naszym atutem jest z pewnością szybkość produkcji Vectronów. Dzięki zunifikowanej budowie większość pudeł lokomotyw czeka tylko na odpowiednią dla danego kraju zabudowę modułów napędowych i może wyjechać na tory nawet w kilkanaście tygodni po złożeniu zamówienia – powiedział Piotr Dybowski, starszy specjalista ds. sprzedaży w Siemensie. Znajdująca się na torze w Żmigrodzie lokomotywa to maszyna demonstracyjna Siemensa, a jej obecność tam związana jest z koniecznością przetestowania nowej wersji oprogramowania sterującego pojazdem. Pojazd odbywał jazdy z prędkością do 160 km/h. Źródło: Rynek Kolejow,
Materiał filmowy: Rynek Kolejowy

Komentarze