![]() |
Jeden z Dragonów (E6ACT-007) w barwach Lotos Kolej
|
Nowosądecki Newag produkuje czteroosiowe lokomotywy Griffin dla spółki Lotos Kolej. W ubiegłym tygodniu elektrowóz tego typu w nowych barwach został sfotografowany na torach, ale nie jest to jednostka dla Lotosu.
To pierwsza lokomotywa tego typu, która została wyprodukowana w 2012 roku w zakładach ZNLE (później Newag) w Gliwicach. Jak informuje rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk, elektrowóz został przekazany do dzierżawy u przewoźnika Euronaft Trzebinia z początkiem marca. Przy okazji lokomotywa zmieniła barwy – obecnie na burcie prezentuje logo Newag Group.
Czteroosiowa lokomotywa elektryczna została wyprodukowana w 2012 roku i zaprezentowana na targach InnoTrans w Berlinie. Jak przypomina Łukasz Mikołajczyk, w kolejnych latach Griffin testowany był przez kilku operatorów działających na terenie Polski. – Przewoźnicy docenili jakość oraz wysoką niezawodność tej lokomotywy – mówi rzecznik.
W roku 2017, jeszcze przed przekazaniem do Euronaft Trzebinia, Griffin był wydzierżawiony firmie Orlen Koltrans. – Pozytywne opinie zaowocowały decyzją o dzierżawie lokomotywy firmie Eurnonaft, która należy do Grupy Orlen – mówi Mikołajczyk. Jak dodaje, elektrowóz wykorzystywany będzie do prowadzenia składów na terenie Polski, m.in. do transportu paliw. Warto przypomnieć że nowe Griffiny (E4DCU-DP) w ilości pięciu sztuk są aktualnie produkowane w Nowy Sączu dla Lotos Kolej. – Zostaną one przekazane zamawiającemu w bieżącym roku – mówi Mikołajczyk. To nie jedyna lokomotywa, która zyskała ostatnio barwy Newag Group. Niedawno Newag zakończył produkcję nowej lokomotywy sześcioosiowej Dragon dla zamawiającego, który nie chce się chwalić posiadaniem elektrowozu. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz