PKP PLK zawrze wszystkie trzy umowy na modernizację magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz

Do 9 kwietnia PKP PLK zawrze wszystkie trzy umowy na modernizację magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz. 30 marca w Koninie zarządca infrastruktury podpisał pierwszą z nich. Kontrakt z Torpolem opiewa na 800 mln zł. PKP PLK podpisały w Koninie pierwszą z trzech umów na modernizację magistrali E20. Kontrakt z Torpol SA obejmuje odcinek Swarzędz – Barłogi, a więc głównie obszar mającego powstać w Koninie nowego lokalnego centrum sterowania (LCS). – Wartość podpisywanej właśnie umowy to ok. 800 mln zł – mówił podczas towarzyszącej wydarzeniu konferencji prasowej Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zarządca infrastruktury zapowiada, że w najbliższym czasie zawrze kolejne dwie umowy dotyczące E20. – Stanie się to w przyszłym tygodniu. Będziemy mieli wówczas podpisany już komplet umów dotyczących tej magistrali – zapowiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji zarządcy infrastruktury. Zapewniał też, że przyspieszy proces zawierania wszystkich kontraktów na inwestycje realizowane w ramach Krajowego Programu Kolejowego. – Mamy w tym zakresie pewne opóźnienie, ale właśnie je nadrabiamy – stwierdził. – Mamy już ok. 2 mld zł w zakontraktowanych umowach, dziś podpisujemy kolejną umowę na znaczną kwotę. Toczą się też postępowania na łączną kwotę ok. 24 mld zł – relacjonował. Ogółem wszystkie projekty zawarte w KPK warte są ok. 67 mld zł. Mniej więcej jedna piąta tej kwoty ma zostać przeznaczona na prace na terenie Wielkopolski. Z ramienia wykonawcy umowę podpisał Grzegorz Grabowski, prezes Torpolu. – To wielki dzień dla naszej spółki. Dziękuję za zaufanie i zapewniam, że mamy jedne z najlepiej zorganizowanych zasobów w Polsce – stwierdził. – Nasz zespół był w stanie przygotować tak dużą i skomplikowaną ofertę. Będziemy teraz realizować prace, dbając o wysoką jakość robót – wskazywał. – To wielka przyjemność podpisywać umowę z tak prężnym polskim wykonawcą – mówił natomiast Arnold Bresch. Modernizacja E20 to jeden z największych projektów kolejowych nie tylko w kraju, ale także w skali całego instrumentu CEF – mówił Sebastian Mech, dyrektor projektu z ramienia PKP PLK. – W samym Koninie stacja zupełnie zmieni swoje oblicze. Perony staną się dostępne dla osób niepełnosprawnych dzięki windom, będą też wyższe, co ułatwi wsiadanie. Wybudujemy też nowe przejście podziemne, a istniejące zmodernizujemy. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze