Rok 2016 nie był łatwy dla PKP Cargo

To nie był dla nas łatwy rok – mówi Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. Grupa za 2016 rok poprawiła wyniki. Czwarty kwartał przyniósł zysk, co pozwoliło zmniejszyć stratę spółki, która po czterech kwartałach 2016 roku wyniosła już 41 mln zł. W 2016 roku Grupa PKP Cargo przewiozła 111,5 mln ton towarów oraz wykonała pracę przewozową na poziomie 28,5 mld tkm, co przy obu wskaźnikach daje spadek o 4% w ujęciu rok do roku. Jednocześnie udział Grupy PKP Cargo w rynku według pracy przewozowej wyniósł 51,6%. Przewozy realizowało pięć podmiotów z grupy kapitałowej, na którą składa się PKP Cargo, PKP Cargo Service oraz trzech przewoźników wchodzących w skład należącej do PKP Cargo czeskiej grupy AWT, działającej w Czechach, na Słowacji i Węgrzech. To na pewno nie był dla nas łatwy rok. Jednak mimo skrajnie trudnego otoczenia rynkowego, udało nam się zahamować spadek wolumenu przewozów i odwrócić niekorzystną dla nas tendencję – komentuje Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo. – Od maja nasze udziały w rynku stale i systematycznie rosną. To efekt naszej ciężkiej pracy i wielu zmian, które wprowadziliśmy jako nowy zarząd – dodaje. Prezes Libiszewski przypomina, że spółka wprowadziła nowy model sprzedażowy i wciąż rozbudowuje struktury handlowe dostosowane do standardów świadczenia kompleksowych usług przewozowych. – Wszystko po to, by być bliżej klienta i szybciej reagować na jego oczekiwania i potrzeby. W efekcie tych działań, dość szybko zaktywizowaliśmy pracę działów handlowych i pozyskaliśmy kilka ważnych kontraktów – podkreśla. Dużym atutem PKP Cargo pozostaje transport intermodalny, który w ostatnim czasie zyskuje na znaczeniu. Dodatkowym impulsem rozwoju tego typu transportu jest Nowy Jedwabny Szlak i transport kolejowy kontenerów z Chin do Europy. Wzrost zagranicznej pracy przewozowej w przewozach kontenerów wyniósł 110%. W 2016 roku PKP Cargo uruchomiło własną spółkę spedycyjną, co pozwoli przewoźnikowi jeszcze lepiej wykorzystać potencjał zachodnioeuropejskich rynków. Transport intermodalny i przewozy zagraniczne to segmenty, które przewoźnik będzie wzmacniał także w tym roku. Spółka zamierza wykorzystać prognozowany wzrost gospodarczy i powrót koniunktury na duże projekty infrastrukturalne. W planach jest też odnowa taboru oraz zwiększenie udziału na rynku przewozów specjalistycznych. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze