SKM Warszawa sprzeda pociągi 14WE

Warszawska SKM sprzedała wszystkie 14WE. Obecnie we flocie przewoźnika są jeszcze dwie takie jednostki. Do roku 2018 znikną z warszawskich torów całkowicie. 14WE to najstarsze pojazdy, które SKM eksploatuje – mówi nam Krystyna Pękała, Prezes przewoźnika. Sześć składów już zostało wycofanych. Dwa kolejne zostaną przekazane kupującemu – Industrail Division – na początku 2018 roku. Firma ta zaproponowała je Kolejom Śląskim. Dwa 14WE, już po modernizacji, jeżdżą w barwach śląskiego przewoźnika. Czy będą kolejne? Musimy zaczekać na rozstrzygnięcie przetargu. Rywalem, z tańszą ofertą, są Przewozy Regionalne. Pojazdy zostały sprzedane dlatego, że technologicznie są stare. Trasy, które obsługujemy wymagają pojazdów szybszych – tłumaczy nam Krystyna Pękała. To 120 km/h. Prędkość 14WE to tylko 110 km/h. Na trasie np. do Legionowa nie sprawdzały się – dodaje Prezes SKM. Poza tym pojazdy powinny zostać poddane modernizacji. Jeśli, rzecz jasna, przewoźnik chciałby je dalej eksploatować. Zarząd, po przeprowadzeniu szeregu analiz technicznych i ekonomicznych, podjął decyzję o ich sprzedaży. Stwierdziliśmy, że taka modernizacja jest absolutnie nieopłacalna – wyjaśnia Krystyna Pękała. Te pojazdy chcieliśmy sprzedać już w 2013 roku – dodaje szefowa SKM. Wówczas jednak, mimo, że pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży nie było chętnych do ich zakupienia. Dopiero w 2016 roku pojawił się podmiot, który zdecydował się na nabycie 14WE. To wspomniana firma Industrial Division, która dotychczas zajmowała się wynajmem lokomotyw, m.in. dla Lotos Kolej. Źródło: Inforail

Komentarze