Słowackie koleje ZSSK chcą aby pociągi były szybsze i bardziej niezawodne

Słowackie koleje ZSSK szukają sposobów, aby pociągi były szybsze i bardziej niezawodne. Dlatego testują nowoczesną lokomotywę serii 193 Vectron produkowaną przez Siemensa. "Średni wiek lokomotyw ZSSK, pomimo kilku projektów modernizacyjnych, wciąż przekracza 20 lat. Wyzwaniem jest zwłaszcza transport dalekobieżny, gdzie możemy wykorzystać nowoczesne pojazdy nabyte ze środków Unii Europejskiej" – powiedział prezes i dyrektor generalny ZSSK Filip Hlubocký. Pociągi InterCity, na których testowany jest VECTRON kursują na zmodernizowanej części trasy z Bratysławy do Púchova z prędkością 160 km/h. Na czele tych pociągów zwykle jadą zmodernizowane lokomotyw serii 350, znane na Słowacji pod pseudonimem Goryl. Zostały one wyprodukowane w latach 70. ubiegłego wieku. "Jesteśmy zainteresowani sprawdzeniem w praktyce także przyspieszania i innych właściwości jezdnych lokomotywy nie tylko na zmodernizowanych odcinkach z prędkością 160 kilometrów na godzinę, ale na przykład na trudnym odcinku w okolicy Strby, gdzie są duże nachylenia" - mówi Filip Hlubocký. Ponadto Vectron będzie również testowany z pociągami InterCity na trasie Bratysława - Żylina – Koszyce, gdzie na większości odcinków obowiązuje prędkość 120 km/h. Lokomotywy o większej mocy i lepszym przyspieszeniu, a takie są Vectrony, pozwolą lepiej wykorzystać ich potencjał. Moc Vectrona sięga 6400 kW, podczas gdy lokomotywy typu 350 mają moc 4000 kW. Vectron to dopiero początek testów. ZSSK rozmawiają także z innymi producentami lokomotyw. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy przewoźnik chce również zdecydować, jak będzie modernizować swoje lokomotywy. Źródło: Inforail

Komentarze