Ukraińskie koleje rozmawiają z Chińską firmą o modernizacji taboru

Wojciech Balczun, szef ukraińskich kolei UZ wraz z członkami Zarządu Sergeyem Mykhalchukiem i Ireneuszem Wasilewskim gościli w Chinach, na zaproszenie CRRC. Producent ten jest zainteresowany modernizacją ukraińskich lokomotyw i dostawami pociągów dużych prędkości na Ukrainę. Podczas spotkania szefowie UZ opowiedzieli o planach spółki i przedstawili niedawno zatwierdzony program odnowy taboru kolejowego do roku 2021. Omówiono też możliwe obszary współpracy. Mamy ambitne plany na najbliższe pięć lat. Produkcja nowoczesnych lokomotyw może przyciągnąć zagraniczne firmy. Dzisiaj pilnie poszukujemy optymalnego rozwiązania właśnie w zakresie modernizacji lokomotyw spalinowych. Spodziewamy się zainteresowania ze strony chińskich producentów i propozycji od nich w tym zakresie - powiedział Wojciech Balczun. Szef UZ nie ukrywa jednak, że w zakresie budowy pociągów pasażerskich chciałby współpracować z producentami ukraińskim. Warto zaznaczyć, że chiński producent zgłosił już podobny projekt - budowę lokomotyw BCG-2 dla białoruskich kolei. Może on zaoferować ją do przetestowania również na Ukrainie. Szczególnym punktem spotkania był rozwój kolei dużych prędkości. Biorąc pod uwagę fakt, że Chiny rozwijają takie połączenia o wiele szybciej, mamy wiele do nauczenia się w przyszłości. Możemy korzystać z najlepszych chińskich osiągnięć na Ukrainie - powiedział Wojciech Balczun. Wstępnie strony zgodziły się powołać wspólne grupy robocze ekspertów w celu realizacji projektów. Specjaliści CRRC wkrótce odwiedzą Ukrainę. Warto dodać, że CRRC jest największym na świecie dostawcą urządzeń dla transportu kolejowego z szeroką gamą produktów i zaawansowaną technologią. Główne obszary działalności to badania naukowe, projektowanie, produkcja, naprawy, sprzedaż, wynajem i usługi techniczne dla taboru kolejowego, od miejskiego poprzez regionalny do dalekobieżnego. Produkty firmy eksportowane do 102 krajów na całym świecie. Źródło: Inforail

Komentarze