Czeski prywatny przewoźnik Regiojet podpisał umowę z Bombardierem na dostawę ośmiu lokomotyw

Czeski prywatny przewoźnik Regiojet podpisał umowę z Bombardierem na dostawę ośmiu lokomotyw Traxx MS2e. W ramach prawa opcji będzie mógł dokupić jeszcze 20 takich pojazdów. Pierwsze pięć lokomotyw Regiojet ma otrzymać w 2017 roku, pozostałe 3 dotrą w 2018 roku. Przewoźnik będzie miał je na własność, będą spłacane w ratach. Zastąpią wynajmowane od poolu European Locomotive Leasing Siemensy Vectron oraz starsze elektrowozy Skody, serii 163. Nie wiadomo jeszcze, co się stanie z tymi drugimi lokomotywami. Lokomotywy Bombardiera o mocy 5,6 mW będą mogły ciągnąć składy z prędkością 160 km/h. Zakup wielosystemowych lokomotyw pasażerskich, posiadających techniczne możliwości i niezbędne dopuszczenia do ruchu na terenie m.in. Czech, Słowacji oraz Polski, sugeruje, że przewoźnik interesuje się ekspansją poza granice Czech. Na razie chce nimi obsługiwać trasy z Pragi do Brna i Brzecławia a także z Pragi przez Ostrawę do Koszyc. Bardzo podobne lokomotywy zamówiły m.in. Koleje Holenderskie. W Polsce jako jedyny przewoźnik pasażerski używają ich (są jednak jednosystemowe) Koleje Mazowieckie. Pudła lokomotyw zostaną wykonane we Wrocławiu, a montaż końcowy w Kassel. To jednak nie jedyne zakupy czeskiej prywatnej spółki. Oprócz elektrowozów Regiojet kupi 16 nowych, 80-miejscowych bezprzedziałowych wagonów do przewozów dalekobieżnych o podwyższonym standardzie (na każdym z foteli znajdzie się m.in. ekran z systemem informacji i rozrywki). Wagony wyprodukuje rumuński producent Astra. Wcześniej Regiojet kupił już 10 wagonów od tego producenta, jest z nich zadowolony. Można je zobaczyć na poniższym filmie.(Rynek Kolejowy)

Komentarze