Dwupokładowe pociągi Stadlera pojadą na Węgry

Dwupokładowe pociągi Stadlera pojadą na Węgry. MÁV-START kupi do 40 ezt-ów KISS. Wczoraj została podpisana umowa. Na początek producent dostarczy 10 zestawów o wartości 195 milionów euro, w cenie zawarte są szkolenia i części zapasowe. Nowe pociągi, które będą pierwszymi piętrowymi w historii węgierskich kolei, wejdą do służby wiosną 2019 r. Co ciekawe piętrusy będą kompatybilne z posiadanymi już przez przewoźnika Flirtami. A tych we flocie MÁV jest 123. KISS-y to jednostki o długości 155,88 m, 2,8 m szerokości i 4,6 m wysokości. Będą składać się z 6 wagonów, w których dostępnych będzie 600 miejsc. Dzięki temu przewiozą do 50% pasażerów więcej w porównaniu do składu klasycznego o takiej samej długości. To odpowiedź MÁV-START na rosnącą liczbę pasażerów na zatłoczonych podmiejskich liniach do/z Budapesztu. Pociągi zostaną wyposażone w cztery toalety, z których jedna będzie dostępna dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Na ich pokładach znajdzie się miejsce dla czterech wózków inwalidzkich, dwunastu rowerów i pięciu wózków dziecięcych. Co ciekawe ich wnętrze może zostać tak zmodyfikowane, że latem przewiozą 24 rowery. Nowe pojazdy, które zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi normami bezpieczeństwa, będą wyposażone w systemy kontroli EVM i ETCS poziomu 2, dzięki czemu będą mogły kursować z prędkością 160 km/h na zmodernizowanych liniach kolejowych Węgier. Komfort pasażera zostanie poprawiony przez płynność jazdy i dobre wyciszenie wnętrze, jak również wydajną klimatyzację oraz bezpłatny bezprzewodowy dostęp do Internetu. Pociągi będą wykorzystywane głównie na ruchliwych podmiejskich liniach Budapeszt-Vác-Szob i Budapeszt -Cegléd-Szolnok. W weekendy pojawią się wokół Debreczyna i Nyíregyháza, a także w okolicach jeziora Balaton. Pozostałe jednostki mogą pojawić się później na liniach Budapeszt-Újszász-Szolnok i Budapeszt-Hatvan-Gyöngyös. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze