Firma Transnet wyprodukowała lokomotywę, która na każdym etapie tworzenia powstawała w Afryce

Firma Transnet wyprodukowała lokomotywę, która na każdym etapie tworzenia powstawała w Afryce. Została zbudowana w zakładzie przedsiębiorstwa w Pretorii, na terenie parku przemysłowego Koedoespoort. Wąskotorowa lokomotywa o rozstawie kół 1067 mm jest wyposażona w napęd spalinowy i została zaprojektowana głównie do prowadzenia prac manewrowych w warunkach afrykańskich. Podwozie lokomotywy, wózki i nadwozie są stworzone w taki sposób, aby sprawdziła się ona w charakterystycznych dla kraju warunkach atmosferycznych. Wyposażono ją w silnik o mocy 2000 kW. Ze wstępnych deklaracji producenta wynika, że może ona zostać zmodyfikowana - zarówno jeśli chodzi o samą kabinę maszynisty, jak i moc, a także przeznaczenie (istnieje opcja przystosowania do prowadzenia pociągów pasażerskich). Projekt, w ramach którego powstała lokomotywa, to rozszerzenie dotychczasowej działalności przedsiębiorstwa. "Badania wykazały, że istnieje szczególny popyt na stosunkowo lekką i wydajną lokomotywę, która sprawdziłaby się na naszych torach i byłaby wyjątkowo zwrotna. To rozwiązanie naszego afrykańskiego problemu - zbudowanie lokomotywy z myślą specjalnie dla warunków afrykańskich" - powiedział prezydent Republiki Południowej Afryki Jacob Zuma w czasie prezentacji lokomotywy. Dodał, że jest ona idealna dla obsługi charakterystycznych linii towarowych, ale nadaje się także do pracy na magistralach w obszarze Wspólnoty Rozwoju Afryki Południowej, gdzie infrastruktura jest przystosowana do prowadzenia ciężkich pociągów. Firma Transnet wcześniej budowała już lokomotywy dla klientów z obszaru południa Afryki, jednak nigdy nie była w pełni odpowiedzialna za produkt - od projektu do przekazania zamawiającemu. "Lokomotywa jest dowodem na to, że przekształcamy firmę Transnet Engineering w niezależnego i samowystarczalnego producenta" - dodał dyrektor zarządzający w firmie Transnet - Siyabonga Gama. Prezydent RPA podkreślił, że produkcja lokomotywy to osiągnięcie nie tylko Transnetu, lecz także całego kraju. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze