Koleje Śląskie chcą modernizacji najstarszych ezt-ów

Koleje Śląskie poszukują wykonawcy naprawy 4 poziomu utrzymania: 5 ezt-ów serii EN57AKŚ i 2 ezt-ów serii EN71AKŚ. Dodatkowo systemy wszystkich pojazdów mają zostać dostosowane do obowiązujących przepisów prawa. Śląski przewoźnik zdecydował o posłaniu do naprawy na 4 poziomie utrzymania swoich elektrycznych zespołów trakcyjnych z serii EN57 oraz EN71. Łącznie prace obejmą siedem składów. Wartość zamówienia oszacowano na 16,7 mln zł netto. Zamawiający zastrzegł, że prace powinny zostać wykonane w okresie od 1 lipca 2017 roku do 30 czerwca 2018 roku. Do zrealizowania remontu dla każdego pojazdu serii EN71AKŚ o numerach 100 i 101 wykonawca będzie miał 60 dni kalendarzowych. Z kolei dla pojazdów serii EN57AKŚ o numerach 223, 730, 1178, 1533 i 1563, wykonawca będzie miał 45 dni kalendarzowych. Dodatkowo Koleje Śląskie chcą dostosować system informacji pasażerskiej do obecnie obowiązujących wymagań, dlatego zamawiający zabudowania nowego systemu w pojazdach. W pociągach powinny znaleźć się wyświetlacze LED z informacjami o numerze pociągu, jego rodzaju, trasie czy stacji końcowej. Informacje mają być sprzężone z informacją głosową. Ponadto system ma być sterowany automatycznie z możliwością sterowania manualnego. Dane, m.in. o położeniu pociągu mają być transmitowane do PKP PLK. Z kolei w przypadku składów EN57 we wnętrzu pociągu, na bokach pojazdu oraz przed i na końcu pojazdu pojawi się monitoring. O zamówienie może ubiegać się wykonawca, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie (a w przypadku świadczeń okresowych lub o charakterze ciągłym również wykonuje należycie) usługę obejmującą swoim zakresem obsługę czwartego poziomu utrzymania lub obsługę piątego poziomu utrzymania lub dostawę nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, o wartości zamówienia nie mniejszej niż 16 mln zł brutto. Składanie ofert trwa do 23 maja 2017 roku do godz. 11:30. Cena stanowi jedyne kryterium wyboru oferty. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze