Kolejny krok w kierunku rozwoju sieci kolejowej na terenie Łodzi i województwa łódzkiego

Otwarcie 7 kwietnia ofert w przetargu PKP PLK na budowę tunelu średnicowego to kolejny krok w kierunku rozwoju sieci kolejowej na terenie Łodzi i województwa łódzkiego. Realizacja tej inwestycji zmieni układ połączeń aglomeracyjnych, regionalnych i krajowych. Pociągi ŁKA będą mogły kursować przez tunel z częstotliwością nawet co 4 minuty. Spółka ma już gotowy schemat połączeń z jego uwzględnieniem. Tunel średnicowy połączy nowy Dworzec Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska na południu, a od północy ze stacją Łódź Żabieniec. Inwestycja pozwoli na trasowanie pociągów z północy na południe i ze wschodu na zachód przez ścisłe centrum miasta. W części podziemnej znajdą się dwa przystanki kolejowe Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. O ich budowę zabiegał samorząd województwa łódzkiego. Walczyliśmy o te przystanki i to nam się udało. Cieszę się, że zostały uwzględnione w planach budowy- mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego. Budowa tunelu wpłynie znacząco na układ połączeń Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Spółka przygotowała projekt nowej siatki połączeń w województwie. Wydłużone zostaną dotychczasowe trasy pociągów: z Kutna do Radomska, z Łowicza do Tomaszowa Mazowieckiego/ Opoczna po elektryfikacji oraz z Sieradza do Skierniewic- mówi Andrzej Wasilewski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Na czas Expo2022 planowane jest uruchomienie nowych linii wahadłowych: W1 ze Zgierza przez tunel i Łódź Fabryczną do Dworca Łódź Widzew i W2 z Pabianic przez tunel i Łódź Fabryczną do Łodzi Widzewa. Pociągi będą kursowały co 8 minut, w tunelu co 4 minuty. Do realizacji tych połączeń niezbędne są dodatkowe pociągi. Spółka ma już zakontraktowanych 14 pojazdów Impuls II. Kolejne projekty inwestycyjne są w trakcie przygotowywania wspólnie z Urzędem Marszałkowskim- dodaje Janusz Malinowski, członek zarządu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zgodnie z harmonogramem prac PKP PLK inwestycja ma zakończyć się w 2022 roku. Oferty w przetargu złożyło sześć konsorcjów. Wszystkie mieszczą się w zakładanym przez inwestora budżecie. Źródło: Inforail

Komentarze