Moskiewskie Metro wprowadza do ruchu pociągi nowej generacji

W piątek 14 kwietnia Metro Moskiewskie wprowadziło do eksploatacji pociągi nowej generacji „Moskwa”, wyprodukowany przez Metrowagonmasz. W sumie do 2020 r. do ruchu skierowanych ma zostać 912 wagonów tej serii. Pociągi zostały wprowadzone do ruchu na linii Tagansko-Krasnopriesnienskiej, należącej do jednej z najbardziej obciążonych w moskiewskim metrze. – To ważne wydarzenie dla metra moskiewskiego, rosyjskiego przemysłu taborowego: do eksploatacji kierowany jest najlepszy i najnowocześniejszy pociąg metra, wyróżniający się szeregiem rozwiązań, zarówno w kwestii rozwiązań technicznych, jak i wygody podróżnych – wskazał Sergiej Sobianin, mer Moskwy. Pojazdy powstały w zakładach Metrowagonmaszu, wchodzących w skład Transmaszholdingu. – Zadanie było niezwykle trudne – zaprojektować najlepszy pociąg, konkurencyjny pod względem ceny i eksploatacji. Taki pojazd Transmaszholding skonstruował i jest on przykładem dobre pracy rosyjskiej myśli technologicznej w zakresie produkcji taboru – dodał mer Moskwy. Cena nowych pociągów jest półtora raza niższa niż odpowiedniki produkcji zagranicznej. Jak podaje miasto, koszty obsługi nowych składów będą o 15% niższe. Skład serii 765, złożony z ośmiu wagonów, może przewozić ponad 2 tys. pasażerów. Jest jednoprzestrzenny, z dodatkową liczbą uchwytów i poręczy, a także klimatyzacją. Wyposażony jest w elektroniczną i interaktywną informację, dzięki której w trakcie jazdy pasażerowie mogą sprawdzić trasę przejazdu do danej stacji. Poza tym w wagonach znajdują się także porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wykonano też specjalne miejsca – podpórki – dla pasażerów stojących. Szybkiej wymianie pasażerów sprzyjają też szersze drzwi, o szerokości 1400 mm. Oświetlenie LED wewnątrz ma zmieniać barwę w zależności od pory dnia. Rano będzie używana barwa zimna, zwiększająca koncentrację, a wieczorami – cieplejsza, bardziej żółta barwa. Jednocześnie skład charakteryzuje się mniejszym zużyciem energii o ok. 50%. Pociągi wyposażono m.in., w automatyczny system wygaszania i zmniejszania mocy lamp czołowych przy wjeździe na stację. Konstrukcja pociągu jest wykonana ze stali nierdzewnej. Dwa wagony są toczne, niezmotoryzowane. Pasażerowie docenią z pewnością niższy o 30% poziom hałasu, kształtujący się na poziomie 70 decybeli. To zasługa nowej konstrukcji wózków, w której zastosowano wygłuszenia. Ponadto waga składu mniejsza o 22 tony względem poprzednich modeli wpływa na obniżenie oddziaływania na infrastrukturę metra, co również wpływa na poziom hałasu. Producent chwali się zastosowaniem nowej konstrukcji podłogi na bazie kompozytowych paneli korkowych, które przyczyniły się obniżenia masy tego elementu o 40%. Skład ten, jak zachwala producent, cechuje się też niskim zużyciem energii (o ok. 35-40%). Do końca miesiąca do obsługi linii Tagansko-Krasnopriesnienskiej zostanie skierowanych sześć nowych składów, a do końca roku – w sumie 24. Do 2020 r. w sumie po torach moskiewskiego metra będzie kursować 912 nowych wagonów serii Moskwa. Źródło: transport-publiczny.pl

Komentarze