Pasażerowie zadowoleni z czystości w pociągach

Aż 61% badanych twierdzi, że higiena w pociągach utrzymana jest na odpowiednim poziomie, a połowa ankietowanych ma identyczne zdanie na temat dworców – tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę PwC. Czystość infrastruktury kolejowej w ciągu kilku ostatnich lat uległa znaczącej poprawie. Obecny stan w głównej mierze zawdzięczać można – przygotowanym przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości na zlecenie PKP – Księgom Standardów Utrzymania Czystości na dworcach i stacjach kolejowych. Zbiory zasad utrzymania higieny na odpowiednim poziomie opracowano w latach 2012-2013 i funkcjonują one do dziś – w oparciu o nie przygotowywane są specyfikacje przetargowe. Równie istotna jest decyzja o korzystaniu z usług profesjonalnych przedsiębiorstw sprzątających – w 2014 roku PKP przeprowadziła postępowanie przetargowe na utrzymanie czystości we wszystkich (2668) obiektach Grupy. Przewóz pasażerów jest zaawansowanym obszarem nowoczesnej mobilności, wymagającym nowoczesnych rozwiązań w kwestii utrzymania czystości. W Polsce z transportu samochodowego w 2015 roku skorzystało ponad 416 milionów osób, zaś w przypadku kolejowego było ich prawie 280 milionów . Odpowiedni poziom higieny w pociągach, czy na dworcach kolejowych – obecnie czynnych jest 585 – zapewnia podróżującym bezpieczeństwo i wpływa pozytywnie na ich ocenę usług. Obiekty infrastrukturalne powinny być kontrolowane pod względem jakości sprzątania w wystandaryzowany sposób. Odpowiednia weryfikacja efektów pracy osób dbających o porządek ma pozytywny wpływ na utrzymanie czystości w branży transportowej. Wynika to m.in. z faktu, że dzięki jednolitej kontroli pracownicy znają swoje obowiązki, a nad jakością świadczonych usług czuwa jedna, wyznaczona do tego osoba. Duża liczba pasażerów oraz przystankowy charakter dworców kolejowych czy stacji benzynowych sprawiają, że miejsca te wymagają większej częstotliwości sprzątania. Często powstające plamy oleju bądź zapiaszczony chodnik mogą stanowić zagrożenie dla podróżujących – stosowanie nowoczesnych technologii w dziedzinie utrzymania czystości zapewnia pasażerom bezpieczeństwo. Sprzątanie przy użyciu zamiatarki czy specjalnej myjki jest 5-krotnie szybsze od tradycyjnych metod, dzięki czemu zanieczyszczenia mogą być usuwane na czas. Profesjonalne maszyny zwiększają wydajność pracy firm sprzątających oraz zapewniają znaczne oszczędności. Opłacalne jest korzystanie z usług zewnętrznych przedsiębiorstw dbających o porządek – ich wystandaryzowane metody pracy zwiększają efektywność dbania o higienę oraz są gwarancją usług na najwyższym poziomie – mówi Andrzej Tul, wiceprezes Polskiej Izby Gospodarczej Czystości. (Inforail)

Komentarze