PKP Intercity zmodernizuje 10 lokomotyw EU07 i EP07

Największy krajowy przewoźnik dalekobieżny rozpisał przetarg na wykonanie napraw okresowych poziomu P4 lokomotyw EU07 i EP07. W ramach tych prac lokomotywy zostaną unowocześnione. PKP Intercity oczekuje wykonania prac przy 10 lokomotywach (choć liczba ta może być mniejsza o jeden lub większa, jeśli spółka skorzysta z prawa opcji). Oprócz standardowych dla poziomu P4 napraw elektrowozów przewoźnik wymaga wykonania dodatkowych prac w lokomotywach. Chodzi m.in. o zmiany w kabinie maszynisty, obejmujące montaż nowego ergonomicznego fotela, zabudowę klimatyzacji, budowę nowej izolacji akustycznej i cieplnej. Na pojazdach znajdą się nowe elektryczne wycieraczki ze spryskiwaczami oraz nowoczesne radiotelefony. Zmodernizowane zostaną silniki trakcyjne, a maszynista sprawdzi prędkość na elektronicznym prędkościomierzu. – Naprawy zakładają szereg prac, których celem jest podniesienie standardu elektrowozów. W ich ramach jednostki zostaną wyposażone np. w klimatyzatory do schładzania powietrza, rolety przeciwsłoneczne na szybach czołowych i bocznych czy izolację cieplną i akustyczną w obu kabinach lokomotywy. Dodatkowo zostaną wymienione m.in. szyby czołowe na klejone z ogrzewaniem czy tradycyjne projektory czołowe na halogenowe. Wspomniana modernizacja nie zakłada podniesienia prędkości eksploatacyjnej lokomotyw do 160 km/h – powiedział Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. PKP Intercity oceni oferty z uwzględnieniem kryterium ceny (70%), terminu wykonania naprawy (20%) oraz gwarancji (10%). Wymagany termin wykonania zamówienia to 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy, przy czym wykonanie naprawy rewizyjnej wraz z modernizacją jednej lokomotywy musi nastąpić w okresie nie dłuższym niż 70 dni kalendarzowych. PKP Intercity może skorzystać z prawa opcji poszerzającego zamówienie. Otwarcie ofert będzie miało miejsce 22 maja 2017 r. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze